صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

حمل ۱۹۶ هزار تن خاک روی از ترکیه به مقصد ایران

مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: ۱۹۶ هزار تن خاک روی در ۱۰ ماه گذشته از طریق راه آهن از کشور ترکیه به مقصد ایران بارگیری و حمل شد.
مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: ۱۹۶ هزار تن خاک روی در ۱۰ ماه گذشته از طریق راه آهن از کشور ترکیه به مقصد ایران بارگیری و حمل شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا شاپور ارصلانی افزود: پیش بینی می شود تا پایان امسال میزان حمل خاک روی از طریق شبکه ریلی به ۲۳۰ هزار تن افزایش یابد.
وی با بیان اینکه حمل این میزان خاک روی از طریق شبکه ریلی برای نخستین بار روی داده است، اظهار کرد: حمل این میزان بار در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان از افزایش بیش از ۲ برابری و معادل ۲۱۵ درصدی دارد.
مدیرکل راه آهن آذربایجان یادآوری کرد: بخشی از این میزان بار در ایستگاه سهلان و بخشی نیز در ایستگاه بناب تخلیه شده است.
ارصلانی ادامه داد: پیش از این خاک روی از طریق جاده به کشور حمل می شد که با تلاش های مدیریت و کارکنان گروه بازرگانی و بازاریابی اداره کل راه آهن آذربایجان به سمت ریل هدایت شده است.
وی گفت: در سال جاری ۱۵ هزار تن گندم نیز از سیلوی صوفیان از طریق شبکه ریلی به سیلوی گندم نکا بارگیری می شود که در مرحله اول ۴۵ واگن بارگیری شده و تعداد واگن ها به ۳۰۰ دستگاه می رسد.
راه‌آهن آذربایجان از نواحی چهارده‌گانه راه‌آهن ایران با محورهای تبریز - تهران (تا ایستگاه مراغه)، تبریز- جلفا و تبریز- رازی و شامل ۱۹ ناحیه است و با احتساب خطوط فرعی طول آن به ۵۳۰ کیلومتر می رسد.
راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.