صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

اپراتور آلمانی به سهل‌انگاری در امنیت سایبری متهم شد

یک شهروند آمریکایی از اپراتور تی موبایل به دلیل سهل‌انگاری و کم‌کاری در تامین امنیت سایبری کاربرانش، شکایت کرده است.
یک شهروند آمریکایی از اپراتور تی موبایل به دلیل سهل‌انگاری و کم‌کاری در تامین امنیت سایبری کاربرانش، شکایت کرده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، یک شهروند آمریکایی که از طریق پلت‌فرم‌هایی که برای استخراج بیت‌کوین یا بیت‌کوین ماینینگ ایجاد شده‌اند، به جمع‌آوری و کسب ارزهای دیجتالی رمزنگاری شده همچون بیت‌کوین اقدام کرده بود، از اپراتور مخابراتی خود، تی موبایل T-Mobile ، به دلیل کم کاری در تامین امنیت سایبری برای کاربران و عدم جلوگیری از نفوذ هکرها و سرقت ارزهای دیجتالی توسط آنها شکایت کرده است.
وی مدعی شده است که ضعف‌های امنیتی موجود برروی شبکه این اپراتور مخابراتی و همچنین بی‌توجهی و اهمال‌کاری متخصصان امنیت سایبری تی موبایل موجب شده است که هکرها و مجرمان سایبری به حساب‌های کاربری و کیف پول ارز دیجیتالی افراد در فضای مجازی نفوذ و دسترسی پیدا کرده و سرمایه‌های وی را که به ارزش هزاران دلار بوده، به سرقت ببرند.
کارلوس تاپانگ که یکی از شهروندان اهل شهر واشنگتن، به رسانه‌ها گفته که مجرمان سایبری و هکرها در هفتم نوامبر سال گذشته میلادی با نفوذ به حساب کاربری وی که از طریق آن به کسب درآمد و استخراج ارز دیجیتالی اقدام می‌کرده است، آن را از کار انداخته و تحت کنترل خود درآورده‌اند و بدین ترتیب هزاران دلار از سرمایه وی توسط هکرهای ناشناسی ربوده شده است.
وی معتقد است که پس از مطلع کردن اپراتور تی موبایل، متخصصان مربوطه می‌توانستند مشکل مذکور را برطرف کند اما این کار را نکرده اند.
هنوز اپراتور تی موبایل واکنشی از خود نشان نداده است.