صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

بر اساس گزارش Counterpoint Research

نوکیا با فروش ۴ میلیون گوشی طی فصل آخر سال 2017، در حال رشد است

به نظر می‌رسد خرید برند نوکیا توسط اچ‌ام‌دی با موفقیت همراه بوده است و توانسته‌اند میزان ارسال محصولات نوکیا به بازار را به شدت افزایش دهند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از زومیت، بر اساس گزارش Counterpoint Research، کمپانی HMD تنها در سه ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۷، حدود ۴.۱۵ میلیون دستگاه موبایلنوکیا را به بازار عرضه کرد، بنابراین برند گوشی هوشمند نوکیا همچنان در حال رشد است. کمپانی فنلاندی اچ‌ام‌دی حق فروش دستگاه‌های نوکیا را حدود یک سال پیش از مایکروسافت خرید و هنوز تا اولین سالگرد حضور جهانی خود مدتی فاصله دارد. این کمپانی در سه ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۱۷، ۱۰۰۰۰۰ گوشی اندروید به چین ارسال کرد. در پی کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷ و عرضه‌ی بین‌المللی محصولات خود، اچ‌ام‌دی توانست ۱.۴ میلیون دستگاه را در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ عرضه کند و سپس در سه ماهه‌ی سوم همان سال این رقم را دو برابر کرد. در مجموع، این کمپانی فنلاندی در سال ۲۰۱۷ حدود ۸.۵ میلیون گوشی هوشمند را برای خرده‌فروشان ارسال کرد؛ هرچند، مشخص نیست چه تعداد از این دستگاه‌های ارسال شده، به فروش رسیده‌اند.
Counterpoint بر اساس میزان محموله‌های ارسالی تخمین می‌زند که اچ‌ام‌دی با ادامه دادن همین روند حدود یک درصد از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را در سه ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۷ تصاحب کرد. تحلیلگران بخشی از این موفقیت را مدیون "ارزش احساسی" برند نوکیا می‌دانند و اعتقاد دارند به همین دلیل برند نوکیا بین خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان محبوب شده است؛ علاوه بر آن، اچ‌ام‌دی توانست دستگاه‌های نوکیا را در محدوده گسترده‌ای از قیمت‌ها عرضه کند و در هر قیمتی یک محصول به بازار ارسال کند. از زمان معرفی نوکیا ۶ (۲۰۱۷)، اچ‌ام‌دی بر عرضه‌ی گوشی‌ها با قیمت‌هایی پایین‌تر از حد معمول بازار تمرکز کرد و همراه آن وعده داد نرم‌افزارها مرتب به روز رسانی شوند.
کمپانی درمورد تمام دستگاه‌های خود که به بازار ارسال می‌کرد، از مدل پایه نوکیا ۳ تا نوکیا ۸ پرچمدار، این رویکرد را در پیش گرفت و در تعدادی از بازارهای در حال توسعه و اروپایی جای پای مستحکمی برای خود ایجاد کرد. انتظار می‌رود اچ‌ام‌دی برای نوکیا ۶ (۲۰۱۸) که در حال آماده شدن برای عرضه به بازار غرب است و احتمالاً اواخر همین ماه در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ تایید می‌شود هم همین استراتژی را در پیش بگیرد. کمپانی اشاراتی به ورود خود به اسپانیا هم کرده است؛ اخیراً یکی از مدیران اجرایی کمپانی عنوان کرد مصرف کنندگان باید از نمایشگاه تجاری بارسلونا انتظار چیز محشری را داشته باشند. اچ‌ام‌دی ممکن است علاوه بر نوکیا ۶ (۲۰۱۸) نسخه‌ای بین‌المللی از نوکیا ۷ و نوکیا ۹ پرچمدار بدون حاشیه را که حدود یک سال است شایعات زیادی درمورد آن مطرح می‌شود هم عرضه کند.