صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

2 فیلم نامزد دریافت جایزه از جشنواره ایتالیایی شدند

نامزدی ۲ برادر با ۲ فیلم مجزا در جشنواره ایتالیایی

آلفابت» ساخته کیانوش عابدی و «پیشخدمت» ساخته فرنوش عابدی نامزد دریافت جایزه از جشنواره ایتالیایی شدند.
«آلفابت» ساخته کیانوش عابدی و «پیشخدمت» ساخته فرنوش عابدی نامزد دریافت جایزه از جشنواره ایتالیایی شدند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، انیمیشن «آلفابت» ساخته کیانوش عابدی و «پیشخدمت» ساخته فرنوش عابدی به عنوان فینالیست نیمه نهایی  جشنواره «سان ماورو تورینزه» (STIFF) انتخاب شد.
جشنواره فیلم «سان ماورو تورینزه» که سال ۲۰۱۷ کار خود را شروع کرد در سان ماورو تورینزه شهری کوچک در ایتالیا که در پیه‌مونته ایتالیا واقع شده است، برگزار می‌شود.
با شروع به کار جشنواره این امکان فراهم شده تا سینمای جهانی به این شهر راه پیدا کند.
جشنواره فیلم «سان ماورو تورینزه» پذیرای فیلم‌های کوتاه و بلند از هر نقطه جهان است ولی فیلم‌های پذیرفته شده باید با زیرنویس انگلیسی یا ایتالیایی در جشنواره نمایش داده شوند.
«آلفابت» زندگی انسان‌هایی را روایت می‌کند که زندگی کردن را فراموش کرده و از آگاهی و حقیقت دور مانده‌اند. به طور کلی این فیلم در مورد مردمانی است که سال‌ها است الفبای زیستن را از یاد برده‌اند، نمی‌بینند، نمی‌شنوند و سخنی بر لب نمی‌سرایند، ولی کلمات بی‌قرار در انتظارند.
عوامل ساخت این انیمیشن عبارتند از کارگردان: کیانوش عابدی، انیماتور: فرنوش عابدی، رندر و کامپوزیت: مرتضی نیتی، ویژوآل: حامد پورکرمان، طراح: امیرحسین نوروزی، بک‌گراند: محدثه پیله‌وران، موسیقی: سروش عابدی، محصول: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.
همچنین انیمیشن «پیشخدمت» داستان آشنای ارباب و رعیت را روایت می‌کند؛ ماجرای برخورد یک نویسنده با یک حشره غول‌پیکر یعنی یک سوسک، سوسک پیشخدمت می‌شود و کم‌کم می‌فهمد لایق شرایط بهتری است و همه‌چیز بازی را به هم می‌ریزد. مرد اما در تلاش حفظ شرایط است و متوجه می‌شود که این بازی قاعده‌ای ندارد ... .