صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

جزیره مالت برگزار می‌شود

معماری و موسیقی باروک در شهر قرن شانزدهمی والتا

جشنواره موسیقی باروک در شهر والتا، پایتخت قرن شانزدهمی جزیره مالت برگزار می‌شود.
جشنواره موسیقی باروک در شهر والتا، پایتخت قرن شانزدهمی جزیره مالت برگزار می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از هنر آنلاین، ششمین دوره جشنواره موسیقی باروک در شهر والتا، پایتخت قرن شانزدهمی جزیره مالت برگزار می‌شود.
جزیره مالت امسال هم برای ششمین بار میزبان جشنواره موسیقی باروک است.شهر والتا (Valletta)، پایتخت قرن شانزدهمی جزیره مالت بهترین مکان برای برگزاری این جشنواره است.
سالن نمایش "تئاتر مانوئل"، در پایتخت جزیره مالت با معماری باروک در سال۱۷۳۱میلادی ساخته شده و یکی از سه سالن نمایش قدیمی در سراسر اروپاست که هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
شهر باستانی مدینا، قبلاً پایتخت مالت بوده است. این شهر را فنیقی‌ها در قرن هشتم پیش از میلاد مسیح ساختند. گروه ایتالیایی Ghislieri Choir & Consort در کاتدرال "سن پل" در این شهر قطعاتی را از سبک ناپلی موسیقی باروک را اجرا کرد.
الکسی کوسنکو، نوازنده فلوت و رهبر ارکستر این گروه درباره موسیقی باروک می‌گوید: "این موسیقی کاملاً بی زمان است، نمی‌توانید آن را موسیقی باروک بنامید چون تمام جریان‌های زیبایی شناختی (استتیک) متعلق به قرن‌های بعد را پیش بینی می‌کند. این موسیقی واقع گرایانه، هم اکسپرسیونیستی هم امپرسیونیستی است. از این رو موسیقی رامو از زندگی می‌گوید. رامو با موسیقی نقاشی می‌کند."
ششمین دوره موسیقی باروک مشتمل بر ۲۶ کنسرت، در ۱۴ سالن تئاتر در جزیره مالت برگزار می‌شود.
شهر "والتا"، پایتخت مالت در کنار شهر هلندی "لیوواردن" به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۸ معرفی شده است. والتا شهری دیدنی و جذاب پر از کاخ‌های مجلل، کلیساهای تاریخی، کوچه‌پس‌کوچه‌های رومانتیک و باغ‌های پرگل است.