صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

شناسایی هدف‌های اکتشافی جدید در فلات قاره انگلیس

شرکت استات اویل و شرکای آن با حفر چاه انحرافی در هدف اکتشافی در مرکز دریای شمال موفق به کشف ذخایر هیدروکربوری جدید شدند و ارزیابیها اولیه نشان می دهد که پتانسیل این اکتشاف می تواند بین ۲۵ تا ۱۳۰ میلیارد بشکه نفت باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, شرکت استات اویل و شریکانش با حفر چاه انحرافی در هدف اکتشافی وربیر در نوار موری فیرث فلات قاره انگلیس (مرکز دریای شمال) موفق به کشف ذخایر هیدروکربوری جدید شدند.
ارزیابی‌ها نشان می‌دهد در مجاورت چاه اکتشافی حفر شده حداقل ۲۵ میلیون بشکه نفت درجای قابل برداشت وجود دارد. نتایج بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که ۲۵ تا ۱۳۰ میلیارد بشکه در ذخیره نفتی کشف شده وجود دارد.
در این پروژه در طول حفاری ۹ چاه، میدان نفتی ماسه ای در سازند همیدان و یک ستون نفتی نازک ماسه ای در بخش عمیق تر در سازند ماوورین کشف شد. در طول عملیات حفاری، اطلاعات جامعی برای مشخصه سازی مخزن جمع آوری شده است که می تواند در تعیین گستره مخازن کشف شده کمک شایانی کند.
به گفته کارشناسان ارشد اکتشاف در نروژ و انگلستان، شرکت استات اویل و تیم بریتانیا به نتیجه دلخواه خود در این اکتشاف رسیده‌اند . وجود نفت در ماسه سنگ‌هایی با کیفیت و خواص مخزن خوب اثبات شده است اما برای روشن شدن حجم نفت قابل بازیافت و اصلاح محدوده اکتشافی، ارزیابی‌های گسترده‌ای باید انجام شود.