صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

یک مقام مسئول بانکی خبر داد

اقدامات ایران در مبارزه با پولشویی

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی از اقدامات گسترده ایران در مبارزه با پولشویی خبر داد و گفت: اغلب بانکها واحد کامپلاینس ایجاد کردند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی از اقدامات گسترده ایران در مبارزه با پولشویی خبر داد و گفت: اغلب بانکها واحد کامپلاینس ایجاد کردند.
علی دیواندری در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: پول های رمزنگار این روزها بسیار در فضای عمومی مطرح می شود و در کنار آن موضوع بلاک چین ها مطرح می شود که فضای بانکی را تحت تاثیر خود قرار می دهند. بر این اساس تلاش داریم تا ابعاد آنها را مورد بررسی قرار دهیم.
وی افزود: نوآوری، بازیگران جدید و کارآیی در کسب و کار مالی از جمله مواردی است که در گردهمایی خبرگان حوزه بانکداری الکترونیک مورد بررسی قرار می گیرد؛ بر این اساس روندهای کلان تحولات بانکداری الکترونیک مورد توجه قرار خواهد گرفت و در کنار آن، رویکرد جدید کسب و کار مالی با توجه به جایگزینی بانکداری دیجیتال با سنتی نیز مدنظر قرار می گیرد.
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی افزود: محورهایی از جمله کسب و کار خدمات مالی و بحث بانکداری نیز مورد بررسی قرار می گیرند و مدل های کسب و کار جدید و نیز خدمات پرداخت بررسی می شوند.
وی تصریح کرد: سیستم های نظارتی رگولاتوری، تقلب و مبارزه با پولشویی نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اکنون اغلب بانکهای کشور واحد کامپلاینس دارند ولی باید مورد حمایت قرار گیرند. البته در کشور نیز در این زمینه کارهای زیادی در دستور کار قرار دارد.
به گفته دیواندری، نخبگان عرصه بانکداری الکترونیک از شرکتهایی همچون مکنزی و نیز آینده پژوهان عرصه بانکداری الکترونیک در دنیا به ایران خواهند آمد و تجربیات خود را در اختیار سایر شرکتها قرار می دهند.
وی با بیان اینکه حمایت از استارتاپ ها از سوی شرکتهای فعال در حوزه بانک مرکزی عملا آغاز شده است، اظهار داشت:  بانک مرکزی و شرکتهای اطراف آن علاقمند به حمایت از ایده های برتر هستند و الان هم حمایت صورت می گیرد، ولی کافی نیست.
به گفته دیواندری، در همایش بانکداری الکترونیک که دوم و سوم بهمن ماه برگزار می شود، تلاش داریم حوزه های سیاستگذاری و تحولات حوزه بانکداری الکترونیک را بررسی کنیم.