صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت

باید بجای سیاه نمایی، نقاط قوت استان معرفی شود

شهرکرد- خبرنگار کسب و کار هومن نجاتی ،استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:باید به نقاط قوت و پتانسیل های استان پرداخته شود نه اینکه فقط سیاه نمایی کنیم و فقط نقاط ضعف استان را مطرح کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از قدس آنلاین،اقبال عباسی روز یکشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان چهارمحال و بختیاری گفت: به جای کاشتن یأس و ناامیدی بین سرمایه گذاران، صاحبان مشاغل و واحدهای تولیدی امید و نشاط به کار را تزریق کنیم.
وی افزود: سعی کنیم از پرداختی استان در زمینه تولید صحبت کنیم نه اینکه فقط سیاه نمایی کنیم و فقط نقاط ضعف استان را مطرح کنیم.
استاندار خاطر نشان کرد: دولت یازدهم 36 هزار واحد راکد و نیمه فعال را تحویل گرفت و بیش از 7500 واحد را احیاء کرد، اما کسی به این عملکرد ها و نقاط قوت توجهی نمی کند و برخی ها فقط سعی در سیاه نمایی و بد جلوه دادن دولت و اقدامات صورت گرفته دارند.
وی افزود: بیش از 24 هزار میلیارد تومان به واحدهای راکد و غیرفعال در سراسر کشور پرداخت شده است.
عباسی در ادامه با اشاره به عملکرد برخی از واحدهای تولیدی استان گفت: اگر واحد تولیدی با تمام امتیازاتی که دولت در اختیارش می گذارد بازدهی و راندمان کاری مناسبی ندارد باید تغییر رویه دهد و حتی در صورت امکان خط تولیدش را تغییر دهد.
وی با اشاره به اینکه نمی شود سال ها پول بانک ها بصورت راکد و بی بازده در دست برخی از واحدهای تولیدی باشد افزود:آنچه که مربوط به دولت است ما حل می کنیم ولی آنچه که مربوط به خود تولید کننده است باید در پی رفع  آن تلاش کند
استاندار چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: در یکسال گذشته 228 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل شده که از این تعداد 110 جلسه در سال جاری بوده و بیش  از 40 میلیارد تومان اعتبار به واحدهای تولیدی تزریق شده است.
وی تاکید کرد: دستگاه هایی از جمله جهاد کشاورزی،میراث فرهنگی و گردشگری،صنعت و معدن و واحدهای صنعتی با بانک های عامل استان نشست هایی را برگزار و با همکاری و همدلی در راستای رفع مشکلات صنعت استان گام بردارند.
عباسی با اشاره به کاهش بیکاری در دولت تدبیر  امید گفت: 73 هزار و 400 میلیارد تومان برای اشتغال در نظر گرفته شده است که در صورت اجرایی شدن نرخ بیکاری در سراسر کشور به 11 درصد می رسد.
استاندار در پایان گفت: از هفته آینده جلسات ستاد تسهیل در شهرک های صنعتی و در محل واحدهای تولیدی برگزار می شود تا آخرین وضعیت شهرک ها،آخرین وضعیت تولید واحدهای صنعتی و مشکلات واحدهای تولیدی بررسی و همچنین دستگاه های اجرایی از نزدیک در جریان مشکلات و موانع تولید استان قرار گیرند.