صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس

افزایش حقوق کارکنان در سال 97 به صورت پلکانی از 10 تا 18 درصد خواهد بود

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1397 در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس تصویب این کمیسیون افزایش حقوق کارکنان در سال 1397 به صورت پلکانی از 10 تا 18 درصد خواهد بود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، علی اصغر یوسف نژاد روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در جلسه کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شد افزایش گروه های مختلف حقوق بگیر از قبیل هیات علمی، کارکنان کشوری و لشکری و قضات به طور جداگانه توسط دولت انجام شود به نحوی که تفاوت تطبیق موضوع ماده 78 قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق بدون تغییر باقی می ماند.
وی ادامه داد: همچنین دولت مکلف شد حقوق و مزایای مستمر گروه های مختلف حقوق بگیر دستگاه های اجرایی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه و اعضای هیات علمی و قضات را به گونه ای افزایش دهد که متوسط رشد حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که در سال 1396 کمتر از 50 میلیون ریال است به صورت پلکانی نزولی به میزان 10 درصد باشد و حداکثر میزان افزایش 18 درصد خواهد بود.
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفت: همچنین حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که در سال 1396 ماهانه بیش از 50 میلیون ریال باشد و حقوق و مزایای مستمر مقامات موضوع ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری و مدیران عامل و اعضای هیات مدیره، روسای دستگاه های اجرایی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه و شهرداران مراکز استان ها و دریافتی اعضای شورای اسلامی شهر مرکز استان در سال 1397 افزایش نمی یابد.
یوسف نژاد افزود: هرگونه افزایش حقوق و مزایا، فوق العاده ها و کمک هزینه ها و ایجاد کمک هزینه جدید تحت هر عنوان و از هر محل ممنوع و تصرف غیرقانونی در اموال عمومی محسوب و مرتکبان مشمول مجازات مقرر در ماده 598 قانون مجازات اسلامی خواهند شد.
وی ادامه داد: حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که پس از اعمال افزایش های موضوع این قانون از 50 میلیون ریال تجاوز کند در سقف 50 میلیون ریال ثابت باقی می ماند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفت: براساس تصویب این کمیسیون دستگاه های اجرایی برای بازخرید آزاد کارکنان رسمی و غیررسمی و پرداخت پاداش پایان خدمت به کسانی که بازخرید می شوند ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص دهد.
یوسف نژاد افزود: همچنین مصوب شد دولت برای افزایش و متناسب سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح با اولویت کسانی که کمتر از دو میلیون تومان در ماه دریافت می کنند، حدود هزار میلیارد تومان اختصاص دهند.
وی ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد تومان از محل منابع قانون تشکیل مدیریت بحران کشور به جمعیت هلال احمر اختصاص داده شد تا ۴۰ درصد این منابع به خرید بالگرد و تجهیزات امدادی و باقیمانده به تملک دارایی ها، بهسازی و نوسازی املاک، خرید پایگاه امداد و ساختمان ستادی اجرایی اختصاص یابد. 
وی اضافه کرد: همچنین ۴۷۰ میلیارد تومان به درآمدهای اختصاصی هلال احمر برای اجرای قانون جامع حدنگاری و ۲۵۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تجهیز سازمان اورژانس اختصاص داده شد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس یادآور شد: با مصوبه کمیسیون تلفیق، هزار میلیارد تومان به پرداخت بدهی سهم دولت و تقویت صندوق بیمه کشاورزی اختصاص داده شد.اعضای کمیسیون همچنین با پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان برای پیشگیری و مهار بیماری های دامی و بهداشت فرآورده های دامی و ۲۰۰ میلیارد تومان به واکسن آنفلوآنزای طیوراختصاص دادند.