صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اتاق ایران در شورای اداری خراسان جنوبی

دولت به افزایش اختیارات استانی نگاه ویژه داشته باشد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه عده‌ای در مرکز کشور نشسته و نسخه‌های واحدی برای کل کشور می‌پیچند گفت: متأسفانه اختیاراتی که به استانداران واگذار شده بسیار کم است و باید افزایش یابد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه عده‌ای در مرکز کشور نشسته و نسخه‌های واحدی برای کل کشور می‌پیچند گفت: متأسفانه اختیاراتی که به استانداران واگذار شده بسیار کم است و باید افزایش یابد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه عده‌ای در مرکز کشور نشسته و نسخه‌های واحدی برای کل کشور می‌پیچند گفت: متأسفانه اختیاراتی که به استانداران واگذار شده بسیار کم است و باید افزایش یابد.
رئیس اتاق ایران با حضور در شورای اداری استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه صحنه عمل استانداران باید وسعت یابد از وضعیت فعلی و سطح اختیارات استانداران انتقاد و تأکید کرد: دولت باید نگاه ویژه‌ای در خصوص افزایش اختیارات استانداران داشته باشد.
غلامحسین شافعی، رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور اظهار کرد: ایران از جمله کشورهایی است که از نظر جغرافیایی و منطقه‌ای از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است. تفاوت‌های عمده‌ای هم بین مناطق کشور وجود دارد، اما یکی از مسائل و مشکلات اساسی در طول سال‌های متمادی گذشته نگاه یکسان به تمامی نقاط کشور است.
رئیس اتاق ایران با اشاره به اینکه عده‌ای در مرکز کشور نشسته و نسخه‌های واحدی برای کل کشور می‌پیچند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در گذشته جهت‌گیری‌های توسعه‌ای تحت تأثیر تمایلات و مرز بندی‌های سیاسی بوده است. در گذشته به خصلت‌ها و توانمندی‌های مناطق بی‌توجهی شده که حاصل آن دست نیافتن به توسعه متوازن است.
شافعی با بیان اینکه قدرت استانداران باید بالا برود و به همان نسبت اختیارات مسئولان افزایش پیدا کند، عنوان کرد: نگاهی که در حال حاضر به استانداران می‌شود نگاه هزینه‌ای به استانداران است، این نگاه باید به نگاه درآمدی تبدیل شود.
رئیس اتاق ایران با اشاره به اینکه در نظام توسعه‌ای کشور مشکلات زیادی وجود دارد، تصریح کرد: حاکمیت نظام بودجه‌ای و نگاه بودجه‌ای بر برنامه‌های کشور مشکلات زیادی ایجاد کرده که باید مانع آن شد.
وی با اشاره به اینکه برخی دستگاه‌ها مفاد برنامه را ابزاری برای دریافت بودجه‌های نامناسب با عملکردشان می‌بینند، گفت: عدم تهیه برنامه‌های عملیاتی مناسب با اهداف، یکی از مشکلات بزرگ در کشور است که ناکارآمدی برنامه‌ریزی را ایجاد می‌کند و باعث می‌شود برنامه‌ها تحقق نیابد.
شافعی از نفوذ گروه‌های سیاسی در نظام برنامه‌ریزی انتقاد و تشریح کرد: برخی از نمایندگان حوزه‌های انتخابیه مشکلات زیادی ایجاد می‌کنند و نگاه ملی به توسعه ندارند و صرفاً نگاه محلی صاحب رأی خود را در اولویت قرار می‌دهند و در توازن کشور ایجاد مشکل می‌کنند.
رئیس پارلمان بخش خصوصی با اشاره به اینکه نظام کنترلی بر برنامه‌های توسعه از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد وجود ندارد، گفت: ایجاد سازمان‌های مردم‌نهاد ما را به سمت‌وسوی توسعه هدایت خواهد کرد.