صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

خوش شانسی ایلیا ایلین؛ یک مجازات برای دو بار دوپینگ

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اعلام کرد که دو اتهام دوپینگ ایلیا ایلین، قهرمان وزنه‌برداری قزاقستان یک مورد دوپینگ به حساب می‌آید و این وزنه بردار می‌تواند با گذراندن تنها دو سال، از ماه ژوئن در مسابقات وزنه برداری شرکت کند.
به‌ گزارش ‌کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا با توجه به بیانیه‌ فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، دوپینگ ایلیا ایلین، قهرمان وزنه‌برداری قزاقستان در المپیک‌های پکن و لندن یک مورد دوپینگ به حساب می‌آید زیرا پیش از متهم شدن او به دوپینگ در المپیک لندن ۲۰۱۲ وی هیچ اخطار یا محرومیتی برای المپیک پکن دریافت نکرده است. بنابراین از آن‌جایی که هر دو مورد دوپینگ با هم مشخص شده‌اند، یک مورد به حساب می آیند و او بنا بر قانونی که در سال ۲۰۱۲ وجود داشته برای یک مورد دوپینگ دو سال محرومیت دریافت کرده است که در ماه ژوئن به پایان می‌رسد.
به ‌این‌ ترتیب ایلیا ایلین می‌تواند از ماه ژوئن به بعد در مسابقات وزنه‌برداری  شرکت کند.
ایلین ۲۹ ساله در المپیک‌های پکن و لندن مدال طلا به دست آورده بود. او پیش از المپیک لندن هیچ دوپینگی نداشته است. این وزنه‌بردار قزاقستانی چهار بار  در مسابقات قهرمانی جهان به مدال طلا رسیده است. محرومیت او از ماه ژوئن ۲۰۱۶ آغاز شده بود و او در این مدت هیچ فعالیت وزنه‌برداری نداشته است.
ایلیا ایلین به دلیل این که کشورش قزاقستان یک سال محرومیت دارد تا ماه اکتبر نمی‌تواند در مسابقات بین‌المللی برای کشورش مسابقه دهد.
ایلین ماه گذشته درباره بازگشتش به مسابقات وزنه‌برداری گفت‌: من هنوز جوان هستم و تنها ۲۹ سال دارم و در اوج کار حرفه‌ای‌ام هستم. می‌خواهم که به مسابقات بازگردم و این اولویت من است.