صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

حسین محمد پورزرندی خبر داد :

ارائه 70 درصد از خدمات بانکی در پیشخوان‌های شهرنت بانک شهر

مدیرعامل بانک شهر از ارائه 70 درصد از خدمات بانکی در پیشخوان‌های شهرنت این بانک خبر داد و گفت: در حال حاضر 358 دستگاه پیشخوان شهرنت در 180 شهر کشور به فعالیت می‌پردازد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، دکتر حسین محمد پورزرندی با بیان این مطلب گفت: با توجه به سیاست ها و محدودیت های بانک مرکزی در خصوص عدم توسعه فیزیکی شعب و همچنین با توجه به فضای رقابتی شدید و تمایل اقشار جامعه در استفاده از ابزارهای الکترونیکی و ارائه خدمات مطلوب بانکی به شهرداری ها؛ توسعه بانکداری الکترونیک در دستور کار این بانک قرار گرفت.
وی با اشاره به اهمیت این اقدام تصریح کرد: با توجه به نقشه راه 1400 بانک مرکزی مبنی بر حرکت به سمت بانکداری الکترونیک و دیجیتال با هدف کاهش هزینه های توسعه فیزیکی شعب در شبکه بانکی؛ بانک شهر، توسعه پیشخوان های شهرنت و سایر خدمات الکترونیک را برای نخستین بار در ایران در فضاهای عمومی شهرها از جمله پارک ها، میادین و فرودگاه ها،  توسعه کارت شهروندی، اتوبانک ها و ... در سطح کشور آغاز کرد.
پورزندی تصریح کرد: در حال حاضر 70 % از خدمات بانکی ارائه شده در شعب، از طریق پیشخوان‌های شهرنت قابل ارائه است که این اقدام به دلیل تسهیل در دسترسی به خدمات، رضایتمندی شهروندان را به همراه داشته است. 
مدیر عامل بانک شهر در ادامه افزود: در حال حاضر 261 شعبه بانک در 62 شهر کشور ارائه خدمات مالی و بانکی به مشتریان ارائه می دهند، اما با اتخاذ رویکرد بانکداری الکترونیک و توسعه شهرنت ها با همراهی و مساعدت های شهرداری ها این خدمات به 358 دستگاه پیشخوان شهرنت در 180 شهر افزایش یافته است .
پورزرندی رضایت و ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان را در اولویت فعالیت‌های بانک شهر دانست و گفت: درآغاز شروع به فعالیت بانک شهر در سال 1388، سهم منابع شهرداری ها 90 % و منابع مردمی 10 % بوده است اما در حال حاضر سهم منابع شهرداری ها 4% و منابع مردمی 96 % است که بخش مهمی از آن در تامین مالی شهرداری ها و پروژه های مرتبط از طریق جذب منابع مردمی در شعب این بانک حاصل شده است.