صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

علیرضا احسانی رئیس انبار نفت شهید بهمنی گیلان گفت

موجودی مخازن انبار نفت رشت مطلوب است

رشت- سوخترسانی به موقع از وظایف شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان است که پس از تامین از انبار نفت ری در مخازن انبار نفت رشت نگهداشت و به وسیله نفتکشها در سطح استان واستان های مجاز توزیع می شود .
به گزارش کسب و کار نیوز علیرضا احسانی رئیس انبار نفت گیلان با بیان تمهیدات خاص با توجه به شرایط برودت هوا گفت: باتوجه به ظرفیت بالای ذخیره سازی مخازن در انبار نفت رشت در حال حاضر موجودی انبار مطلوب است و ۱۲۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل به طور شبانه روز آماده خدمترسانی به مردم می باشند  .
وی توزیع سوخت در سال را به طور متوسط ۲,۵ تا ۲.۸ میلیارد لیتر فرآورده عنوان کرد که یک چهارم این مقدار{درحدود ۵۰۰ میلیون لیتر} فرآورده نفتگاز از طریق خط لوله به نیروگاه سیکل ترکیبی رشت ارسال می شود .
توزیع فرآورده های نفتی طی نه ماه ابتدای سال
احسانی افزود: طی نه ماه ابتدای سال ۹۶ مجموعاً یک میلیارد و۲۰۰ میلیون و۳۹ هزار لیتر انواع فرآورده های نفتی ( بنزین موتور ، نفت سفید ، نفتگاز و گاز مایع ) در استان توزیع شده  است که این رقم در مقایسه با سال گذشته ۲,۸۴ درصد افزایش دارد .
استان گیلان درحال حاضر دارای ۳۸ هزار و ۵۶۷ خانوار مصرف کننده نفت سفید است و عملیات توزیع این فرآورده نفتی توسط ۲۳۳ فروشندگی فعال و ازطریق ۹ ناحیه ( رودبار ، رودسر ، لاهیجان ، انزلی ، تالش ، صومعه سرا ، آستارا ، فومن و رشت ) انجام می شود.
ارسال سوخت نیروگاهی
احسانی ادامه داد: از مهمترین مصرف کنندگان سوخت انبار نفت گیلان نیروگاههای تامین برق استان می باشند که در صورت قطعی گاز طبیعی سه نیروگاه ( سیکل ترکیبی رشت ، پره سر و لوشان ) روزانه ۱۱ میلیون لیتر نفتگاز مصرف می کنند .
ارسال سوخت به مناطق همجوار
وی با اشاره به مسائل حائز اهمیت در امر سوخترسانی  و پیش بینی و برنامه ریزی توزیع فرآورده و ارسال آن گفت: باتوجه به موقعیت تدارکاتی بودن انبار نفت رشت به طور متوسط روزانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر فرآورده به مناطق همجوار (چالوس ) یک میلیون لیتر به(اردبیل و خلخال ) و ۴۰۰ هزار لیتر به پنج  باب از مجاری عرضه ( زنجان و قزوین ) ارسال می نماید .
کنترل کیفی فرآورده ها قبل و بعد از ورود به انبار
وی ادامه داد: نگهداشت فرآورده فرآیند پیچیده ای دارد ( ورود ، نگهداری و توزیع )که در هر مرحله می باید کیفیت آن به دقت مورد ارزیابی واحد ذیربط قرارگیرد . در این راستا واحد کنترل کیفیت انبار این مهم را تا تحویل فرآورده به مقصد بر عهده دارد .
پس از تایید کنترل کیفیت فرآورده ها از طریق پمپس تدارکاتی، عرضه فرآورده ها در ۱۴ لاین بارگیری شده و از طریق ۱۲۰ دستگاه نفتکش استان و ۷۰ دستگاه نفتکش مناطق همجوار به نقاط تعیین شده  ارسال می شود .
وظایف واحدهای انبار نفت شهید بهمنی مقدم رشت
رئیس انبار نفت گیلان با بیان وظایف واحدهای انبار نفت شهید بهمنی مقدم رشت اظهار داشت:علاوه برکنترل کیفیت فرآورده توسط واحدهای مرتبط و ایمنی تجهیزات ، فرآورده و کارکنان که توسط واحدHSE  (بهداشت محیط زیست) انجام می شود، واحدهای بازرگانی ، حراست و  مهندسی نیز درانبارنفت مشغولند و در مجموع ۱۰۰ نفر عملیات سوخت رسانی بدون وقفه در انبار را مستقیماً و غیر مستقیم پشتیبانی می کنند .