صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با تشریح روند بهسازی مجموعه

طباطبایی: مجموعه آزادی را ۵۰ سال جوان کردیم

مدیر مجموعه ورزشی آزادی با اشاره به برنامه های مقاوم سازی و بهسازی گفت: با اقدامات انجام شده و برنامه های تکمیلی، می توان ۵۰ سال دیگر از این مجموعه استفاده کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، سید حسن طباطبایی در گفتگو با تاکید بر اینکه با توجه قدمت ۵۰ ساله مجموعه ورزشی آزادی و فرسوده شده بودن سازه این ورزشگاه، نیاز به سبک سازی، مقاوم سازی و بهسازی آن به شدت لازم بود، در مورد اقدامات انجام شده در این زمینه و نتیجه آن توضیح داد.
وی تصریح کرد: در این زمینه مطالعات خوبی انجام شد. در حضور بهترین مهندسان هم بررسی های میدانی لازم و تست سازه را انجام دادیم و بر اساس نتایج به دست آمده، شروع به کار کردیم به خصوص اینکه وزارت ورزش و شخص وزیر ورزش هم به این موضوع تاکید زیادی داشتند.
مدیر مجموعه ورزشی آزادی با بیان اینکه کار مقاوم سازی از سه جایگاه شروع شد، خاطرنشان کرد: در کل حدود پنج ماه از آغاز کار برای سبک سازی، مقاوم سازی و بهسازی مجموعه ورزشی آزادی می گذرد. طی این مدت سازه استادیوم را سبک کرده و وزن آن رابه یک سوم قبل رسانده ایم. بهسازی سکوهای استادیوم را هم آغاز کرده ایم. 
وی تاکید کرد: سازه استادیم آزادی سازه خاصی است. واقعا تک است و به کار کارشناسی خیلی دقیق نیاز داشت به همین دلیل سبک سازی، مقاوم سازی و بهسازی آن اینقدر زمان برده است. البته از این به بعد کار با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت به گونه ای که تا زمان برگزاری دربی برگشت قطعا استادیوم یکصدهزار نفری آزادی به طور کامل آماده خواهد بود. 
طباطبایی با یادآوری اینکه هنگام برگزاری دربی رفت کار بهسازی و مقام سازی استادیوم آزادی را تازه آغاز کرده بودیم، گفت: هنگام دربی رفت بخشی از سکوهای تماشاگران تخریب شده بود و به همین دلیل امکان استفاده از تمام ظرفیت استادیوم وجود نداشت اما قطعا تا زمان برگزاری دربی برگشت (هفته بیست و پنجم لیگ برتر - ۱۰ اسفندماه) استادیوم به طور کامل قابل استفاده خواهد بود. به خصوص اینکه کار نصب صندلی ها هم آغاز شده است.
مدیر مجموعه ورزشی آزادی در پاسخ به این پرسش که «انجام کارهای سبک سازی، مقاوم سازی و بهسازی در این مجموعه تا چه اندازه به عمر آن اضافه خواهد کرد؟»، گفت: با انجام این اقدامات حداقل ۵۰ سال دیگر به عمر مجموعه ورزشی آزادی اضافه خواهد شد. به نوعی این مجموعه ۵۰ سال جوانتر می شود. 
«اضافه کردن این تعداد سال به عمر ورزشگاه آزادی چقدر هزینه داشته است؟»، طباطبایی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر گفت: در مجموع برای انجام عملیات سبک سازی، مقاوم سازی و بهسازی در  سه جایگاه مورد نظر (زون های ۳۴، ۳۵ و ۳۶) سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بودجه لازم است و تا کنون هم یک و نیم میلیارد تومان هزینه کرده ایم. 
مدیر مجموعه ورزشی آزادی همچنین با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته جایگاه خبرنگاران، بخش میکس زون، نمازخانه و ... استادیوم آزادی بازسازی شد، گفت: بهینه سازی سایر بخش های مجموعه ورزشی آزادی را هم در برنامه داریم. با حمایت وزارت ورزش در آینده ای نزدیک قطعا بازسازی دیگر اماکن فرسوده این ورزشگاه را هم در دستور کار قرار می دهیم.