صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

امام جمعه موقت تهران

انقلابی بمانید و گفتمان انقلاب را حفظ کنید

امام جمعه موقت تهران گفت: همیشه بسیجی و بیدار باشید و هوشمندانه زندگی کنید وتا زمانی که دین داریم و ارزش های دینی را مهم می دانیم و زیر پرچم ولایت هستیم ،اصرار داریم که دشمن عنادش را روز افزون می کند لذا این هشدار است که انقلابی بمانید و گفتمان انقلاب را حفظ کنید.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» در خطبه دوم نماز جمعه تهران افزود: دشمن خائن قسم خورده ای که چشم دیدن دین خدا را ندارد و استقلال هیچ کشوری را برنمی تابد در طول 40 سال گذشته همواره ازمردم ایران سیلی خورده است.
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به حادثه عبرت انگیز اغتشاشات اخیر،اظهار داشت: در این آشوب ها صف ها مشخص می شود ودوست ودشمن در بحران ها خود را نشان می دهند و دراین فراز و نشیب ها گوهر افراد جامعه نمود می باید.
صدیقی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره اغتشاشات اخیر، گفت:این اغتشاش عوامل بیرونی دارد وطراحی شده وسازمان یافته است و ماه ها شیطان بزرگ، صهیونیست ها ، پول عربستان و پادوهای آنان و در راس آن منافقین آدمکش، بدبخت و آواره برنامه ریزی کرده بودند.
وی افزود: آنهایی که فکر می کنند انقلاب تمام شده وگفتمان انقلاب را به حاشیه می رانند وحاشیه سازی می کنند وبا مسایل جزئی به دنبال ارضای هوس های خود فکر می کنند و تا احساس کنند مشکل دارید برای اتش زدن شما از نقطه مشکل شما وارد می شوند،این بیداری بعد از بیداری هاست .
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: دولت نیروهای انقلابی را از گردونه سنگرهای خدمت بیرون نکند که آسیب می بیند، ضعیف می شود و نمی تواند مملکت را اداره کند. این مملکت با انقلاب، استقلال پیدا کرده و با انقلاب می تواند مشکلات را حل کند. 
صدیقی با بیان اینکه روحیه اشرافی هیچگاه برای جامعه مفید نبوده است و نمی شود با این روحیه خلاء های مملکت را پر کرد، گفت: اگر مروری به اموری که در داخل سبب شده دشمن طمع و طراحی کند و پادوهای داخلی را به اغتشاش وادارد، بیاندازیم مفید خواهد بود. 
وی با تاکید بر توجه به فرهنگ و ایمان، افزود: کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس هم تحریم بودیم وهم شرق وغرب مقابل ما بودند اما فرهنگ ایمان،شهادت وحرکت در مسیر ولایت به ما انسجام داد و هدایت الهی را جذب کرد و ما بر معمای جنگ، معجزه آسا به لطف خدا پیروز شدیم. 
صدیقی اضافه کرد: حالا جنگ نرم فرهنگی واقتصادی در دستور کار دشمن است و دولت باید در بودجه 97 مجلس شورای اسلامی به آن توجه کند. 
وی خاطر نشان کرد: از بسترهایی که توقعات مردم برطرف نمی شود، مجلس باید نظارت کند و اقتدار خود را نشان دهد و رهرو مدرس باشد و بر اوضاع مملکت اشراف پیدا کند و کم کاری و فساد را کمیسیون های مجلس پیگیری کنند. 
امام جمعه موقت تهران گفت: مجلس باید به مردم مشکلات اجرائی را بیان کند و نشان دهد که نماینده مردم هستند و نمی گذارند حق فقرا ضایع شود و گرانی کمر مردم را خم کند و بیکاری سبب بروز عقده شود. 
صدیقی افزود: قانون گذاری یعنی تسهیل قانون، نه اینکه قانون روی قانون بگذاریم و کار را پیچیده تر کنیم پس روانسازی مسایل اجرایی واقتصادی کارمجلس است وموقعیت حساس را درک کند و اینقدر نرمش وعقب نشینی به نفع مملکت نیست ونشان دهد که دیدبان خوبی است. 
وی ادامه داد: در بودجه 97 هم برای فرهنگ بودجه ای قابل اعتنا در نظر گرفته نشده است پیشرفت ما در مسایل علمی کشورمنوط به بودجه است و رکود علمی برای ما عقب ماندگی از قافله تمدن انسانی است و باید پیشرفت علمی داشته باشیم. 
صدیقی تصریح کرد:به حوزه های علمیه توجه نمی شود و شرایط مطلوب نیست. اگر بودجه این حوزه درصد کمی در مقابل یک دانشگاه کشور باشد و اگر می خواهیم دین را رواج دهیم باید برای حوزه های علمیه ومراکز فرهنگی در برنامه بودجه مناسب پیش بینی کنیم. 
وی با تاکید بر رعایت اولویت فقر زدایی اقشارآسیب پذیر وپابرهنه ها، گفت: این قشر هستند که وقتی جنگ و دفاع از حرم باشد بچه هایشان می روند، به حججی ها افتخار می کنیم و از اشراف کسی در صحنه های خطر ندیدیم که سینه سپر کند پس باید بودجه درجهت حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه باشد. 
امام جمعه موقت تهران افزود: بعد از چهار دهه از انقلاب وجود فقر درست نیست، این انقلاب پابرهنه ها و روستائیان است و آنان باید به نوا برسند نه اشراف مرفه بی درد. 
صدیقی خاطر نشان کرد:اولویت دیگر تامین بودجه و نه پول پاشی ومدیریت کارآمد برای اشتغال جوانان است، اینکه چقدر بودجه گذاشتیم حرف وشعار کافی نیست وعده به اندازه کافی مردم شنیده اند ومنتظر عمل واقدام هستند،بیکاری قابل تحمل نیست، بیکاری افسردگی و افسردگی، خشونت و خشونت پرخاش و پرخاش اغتشاش می آورد. 
وی گفت:ازکاخ های شیشه ای باید بیرون آمد افراد به هیچ جا دستشان نمی رسد و درامد خانوادها کم است و جوانان بیکار هستند. 
صدیقی افزود: مسئله اعتنا و احترام به مردم است، شعارهای غربی و وعده های کاذب ابتذال برای مردم خوشایند نیست، مردم را باید تحویل گرفت واگر مطالباتی دارند باید اعتراض انان را شنید نه شنیدنی که تمام شود اگر می توانید مشکلاتشان را حل کنید واگر نمی توانید وعده های بی خودی ندهید وبا مرد با صداقت سخن بگویید وکار را بدست خود مردم بدهید. 
وی با بیان اینکه باید همه به دنبال رضای خداوند و مردم حرکت کنند ، گفت:دین خدا را رواج دهید و دشمن خدا را شاد نکنید، به دین،اخلاق و تحکیم خانواده ها بپردازید و قضات مردم را ناراضی نکنند و در بررسی پرونده های خانوادگی طلاق های سریع ندهند . 
امام جمعه موقت تهران افزود: قضات شریف کم نیستند ولی برخی نیش زبان دارند ومردم را تحویل نمی گیرند و اینها خلاف رضای خداست چراکه ولی نعمت ما مردم هستند. 
صدیقی ادامه داد: در مساله اشوب ها از نیروهای امنیتی، مسلح،سپاه وارتش و نیروهایی که شهید دادند تشکر می کنم، انچه مایه تاسف است این طراحی دشمن بود ولی با دست داخلی ها به مدارس علمیه، پایگاه های نماز جمعه، بانک ها و منازل ائمه جمعه و ادارات دولتی آسیب زدند که اینها کار ملت نیست واین ضد ملت،اسلام وانقلاب ودستور شیطان بزرگ است. 
وی گفت:البته مردم خیلی زود انزجار خود را نشان دادند و صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند ودر این میان نیروی انتظامی سنگ تمام گذاشت وطی این چند شب هم فرماندهی نیروی انتظامی که مسایل را رصد می کرد نشان داد که از ظرفیت بالایی برخوردار هستند . 
خطیب جمعه تهران اضافه کرد: چنین حوادثی نشان داد که نیروهای ما دارای مهارت است. کتک خوردند، ولی دست به اسلحه نبردند وکتک نزدند البته رهبران اغتشاشگران را دستگیر کردند ولی به کسی آسیب نزدند این عزت وقدرت وفرهنگ وشخصیت است و ما به نیروهای مسلح می بالیم که هم در دوره دفاع مقدس و هم در فتنه و آشوب ها با ظرفیت بالایی سربازی و سنگرنشینی می کنند. 
وی تاکید کرد: ما بدهکار و سپاسگزار مردم هستیم. ملت شهید داده، صبور، نجیب، انقلابی و متدین و بابصیرت که با همه فشارهای اقتصادی و نگرانی های فرهنگی وبداخلاقی های مسئولین در لحظه می آیند ، مردم صاحب انقلاب هستند. 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنان رئیس جمهوری امریکا در اتفاقات اخیر، گفت: رئیس جمهوری نامتعادل آمریکا گفته که حکومت از مردم می ترسد، مردم خودشان صاحب حکومت هستند ومردم حکومت را حفاظت کردند وحمایت می کنند لذا هرجا خطری بوده مردم سینه سپر کردند واجتماع انان دریایی خلق کرد.
صدیقی همچنین در خطبه اول نماز جمعه تهران گفت: انسان با تقوا با نور الهی مسیر بهشت را پیدا می کند و از خط پاکی قدم فراتر نمی گذارد تا گرفتار جهنم نشود . 
وی افزود: دو گروه را قرآن در قله نشان داده است یکی مجاهدین فی سبیل الله وکشتگان و شهداء راه خداست و گروه دوم کسانی که بدون امر خدا حرکت نمی کند. بیاییم از خود و خانواده تقوا را شروع کنیم و همیشه خدا را در نظر بگیریم وبه همدیگر ظلم نکنیم واحترام همدیگر را حفظ کنیم . 
وی افزود: افرادی که اطاعت خدا و رسول را کرده اند، استمرار طاعت حق در زندگی آنان نهادینه شده و کسانی هستند که خداوند به آنان انعام کرده است و خداوند خودش اینها را در سفره هدایت وعنایت اداره می کند .