صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور خبر داد

پرداخت تسهیلات با نرخ سود ۱۰ درصد به شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: سهم لرستان از تسهیلات اشتغال روستاییان ۳۶۲ میلیارد تومان است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: سهم لرستان از تسهیلات اشتغال روستاییان ۳۶۲ میلیارد تومان است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: سهم لرستان از تسهیلات اشتغال روستاییان ۳۶۲ میلیارد تومان است.
رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش‌های بسیار زیاد دولت در آذر سال گذشته لایحه دو فوریتی اشتغال روستاییان و عشایر به مجلس آمد که طبق آن صندوق توسعه ملی موظف شد تسهیلات بدون کامزد ارائه دهد.
وی با بیان اینکه این طرح شهریور امسال در مجلس به تصویب رسیده است، افزود: اگر بنا بود از توان دیگر بانک‌ها استفاده نکنیم می‌توانست بدون بهره باشد چراکه شدیدا نیازمند به ایجاد اشتغال هستیم.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه ایجاد اشتغال و از بین بردن بیکاری سرآغاز برنامه‌های ما هستند، گفت: در همین راستا منابع بانک‌ها را مورد استفاده قرار دادیم و به آنها گفته شد که به همان مقدار آورده صندوق توسعه ملی آورده داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: این مقدار ۶۰۰۰ میلیارد تومان با نرخ کارمزد ۱۸ درصد بود که با صفر درصد صندوق به ۹ درصد می‌رسد.
رضوی بیان کرد: قانون‌گذار اعلام کرده که معدل کارمزد به ۶ درصد برسد و آن را مدیریت کردیم.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از پرداخت تسهیلات با نرخ سود ۱۰ درصد به شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر اشاره کرد و گفت: برای سرمایه در گردش به روستاها و عشایر وام با کارمزد ۶ درصد پرداخت می‌کنیم.
وی ادامه داد: این تسهیلات سه سال تنفس دارد و بعد از آن به مدت ۶ سال اقساط پرداخت می‌شوند. آورده شرکت‌های دانش‌بنیان نیز ۱۵ درصد خواهد بود و روستاییان ۲۰ درصد است که در جلسه تقاضا شد کمتر شود.
رضوی با بیان اینکه سهم لرستان ۳۶۲ میلیارد تومان با کارمزد ۶ درصد است، اظهار کرد: تمامی این تسهیلات را می‌توان در روستاها و جوامع عشایری استفاده کنند.