صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

زنگنه: آیت‌الله هاشمی برای نظر دیگران ارزش قائل بود

وزیر نفت گفت: مرحوم هاشمی انسان صبور پرتوان و شکیبایی بود. هرگز عصبانی نمی‌شد و در مسائل مختلف با تدبیر عمل می‌کرد ضمن اینکه نظرات دیگران را می‌شنید و برای دیگران ارزش قائل بود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه مراسم سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آیت الله هاشمی به امام و رهبری، مردم و انقلاب عشق داشت؛ وقتی کاری که برای عزت و سربلندی امام بود، می دید اشک در چشمانش دیده می شد.
وی افزود: در مدتی که وی را دیدم فهمیدم که از هوش سرشار ذهنی، تلاش و مجاهدت ها برای ساختن خود و تسلط بر نفس خویش برخوردار بود.
وزیر نفت ادامه داد: مرحوم هاشمی انسان صبور پرتوان و شکیبایی بود، هرگز عصبانی نمی شد و در مسائل مختلف با تدبیر عمل می کرد ضمن اینکه نظرات دیگران را می شنید و برای دیگران ارزش قائل بود.
وی تصریح کرد: بنده یک جوان ۳۴ ساله بودم که وزیر وی شدم. وی چندین بار گفتند از من چیزهایی یاد گرفتند در حالیکه من چیزی نداشتم اما مرحوم هاشمی این مطالب را آنقدر می گفتند تا ما تربیت شویم و رشد پیدا کنیم.
زنگنه گفت: خیلی راحت با دیگران ارتباط برقرار می کرد. هاشمی کسی نبود که ابهتش دیگران را بگیرد و دیگران جرات می کردند در مقابلش حرف بزنند.
وی خاطرنشان کرد: مرحوم هاشمی رابطه مستمری با تکنوکرات ها و فن سالارها داشت و آنها را می فهمید.