صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

ابتکار

آیت الله هاشمی همگام با جوانان برای اعتلای کشور حرکت می کرد

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی دردهای مردم و به ویژه جوانان را می شنید و همگام با آنان برای اعتلای کشور حرکت می کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی دردهای مردم و به ویژه جوانان را می شنید و همگام با آنان برای اعتلای کشور حرکت می کرد.
معصومه ابتکار روز سه شنبه در حاشیه نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و همزمان با سالروز رحلت ایشان  افزود: آیت الله بر ائتلاف و نزدیک شدن دیدگاه ها و جریانات مختلف سیاسی در نگاه اعتدالی تاکید داشته و برای اینکه پایه های درستی برای توسعه پایدار کشور گذاشته شود، نقش آفرینی بسیار موثری داشت.
وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی در بحث آینده نگری، همراه با تحولات جهانی بود، اظهار کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی اگرچه از ریشه های انقلاب بود و تفکر ایشان واقعا در پی ریزی پایه های نظری و خط مشی انقلاب نقش داشته است، اما هیچگاه در گذشته نبود و در آنچه که بود سکون پیدا نکرد؛ بلکه رو به آینده حرکت می کرد و با تحولات روز همراه بود.
به گزارش ایرنا، نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز، 19 دی ماه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، خانواده مرحوم هاشمی رفسنجانی، بیژن زنگنه وزیر نفت، محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید، سید محمود علوی وزیر اطلاعات، محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهوری، معصومه ابتکار معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و جمعی دیگر از مقامات و مسئولان کشوری و لشگری گشایش یافت.
آیت الله اکبر هاشمی بهرمانی، مشهور به اکبر هاشمی رفسنجانی (1313 - 1395 شمسی)، روحانی و سیاستمدار و از تاثیرگذار‌ترین شخصیت‌های جمهوری اسلامی ایران بود.
وی که از یاران شاخص امام خمینی در مبارزه علیه حکومت پهلوی بود، قبل از انقلاب اسلامی چندین بار دستگیر و زندانی شد.
آیت الله هاشمی که از موسسان جامعه روحانیت مبارز تهران بود، در دوران فعالیت های سیاسی پس از انقلابش، مسئولیتهای متعددی همچون عضویت در شورای انقلاب، سرپرستی وزارت کشور، عضویت در هیات موسس حزب جمهوری، ریاست مجلس شورای اسلامی، جانشین فرماندهی کل قوا و فرماندهی جنگ، دو دوره ریاست جمهوری، ریاست شورای عالی امنیت ملی، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام از تاسیس تا زمان درگذشت، امامت جمعه موقت تهران از سال 1360 تا 1388 شمسی، نمایندگی مردم تهران در مجلس خبرگان از ابتدا تا هنگام درگذشت و ریاست آن مجلس از سال 1386 تا 1389 خورشیدی و ریاست هیات مؤسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی را برعهده داشت.
آیت الله هاشمی رفسنجانی، یکشنبه 19 دی 1395 در پی سکته قلبی، به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد و همان روز در 82 سالگی درگذشت.
در 21 دی 1395، آیت الله خامنه‌ای در دانشگاه تهران بر پیکر او نماز اقامه کردند و پس از تشییع با شکوه مردمی در حرم امام خمینی به خاک سپرده شد.