صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل یکی از شرکت‌های آنلاین گردشگری

آژانس‌های گردشگری خدماتشان را در سطح بین‌المللی عرضه کنند

مدیرعامل یکی از شرکت‌های آنلاین گردشگری گفت: آژانس های گردشگری ایرانی باید بتوانند خدمات خود را در سطح بین المللی عرضه کنند و با علم روز پیش بروند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، مدیرعامل یکی از شرکت‌های آنلاین گردشگری گفت: آژانس های گردشگری ایرانی باید بتوانند خدمات خود را در سطح بین المللی عرضه کنند و با علم روز پیش بروند.
صالح زند از فعالان حوزه گردشگری و مدیرعامل یکی از شرکت‌های اینترنتی ارائه خدمات گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره فعالیت در این حوزه گفت: در سال ۲۰۰۴ حدود ۱۶ هزار آژانس گردشگری در اسپانیا فعال بود و در سال ۲۰۰۸ نصف این تعداد که خود را به روز نکرده بودند و آنلاین نشده بودند ریزش کردند و آمار دفاتر مسافرتی در سال به ۸ هزار آژانس رسید چون خود را با تکنولوژی روز وفق نداده بودند. اکنون هم اگر آژانس‌های گردشگری ایران بخواهند تا چند سال آینده در این صنعت باقی بمانند باید به روز شوند. حتی اگر قرار باشد تور گردشگری وارد کنند و یا خارج کنند باز هم نیاز دارند که با علم روز پیش بروند. چون مسافری که وارد ایران می‌شود باید پکیجی داشته باشد که آن را ببیند و آنلاین خرید کند. آژانس‌های ایرانی باید بتوانند خدمات خود را در سطح بین المللی عرضه کنند.
وی افزود: اکنون آژانس‌های مسافرتی می‌توانند یا آنلاین فعالیت کنند و یا فیزیکی و معمولی باشند در هر صورت به دلیل نیاز بازار همه صنف‌هایی که در بازار هستند همه به سمت محیط مجازی حرکت می‌کنند. در فضای اینترنت ابزار مفیدی برای فعالیت است که همه آنها به این سمت می‌روند آژانسهایی هم که تا به حال ابزار نداشتند در این وادی قرار خواهند گرفت. ما این ابزار را برای آژانس‌ها فراهم کرده‌ایم و اکنون حدود ۲۹۰ آژانس در سطح ایران از ابزار ما استفاده می‌کنند مانند فروش انلاین. پس این دفاتر عقب نخواهند ماند چون یا از طریق ما یا از طریق روش‌های دیگر سیستم‌های آنلاین را به مجموعه شان اضافه می‌کنند.
وی گفت: دفتر گردشگری ایران که ما در آن کار می‌کنیم، اول در اسپانیا به عنوان یکی از سه آژانس برتر اسپانیا به وجود آمده بود این آژانس در ۹۲ کشور دنیا فعالیت می‌کند و توانسته خود را با متدهای پرداخت روز مانند مسترکارت و ویزا کارت هماهنگ کند و در ایران نیز فروش غیرریالی و ریالی دارد. این شرکت توانسته خود را به جایی برساند که همه گردشگران دنیا بتوانند از خدمات آن استفاده کنند. دفتر گردشگری تهران نیز این خدمات را محدود به هتل و پرواز و قطارهای بین المللی نمی‌کند و در آینده قصد دارد تا اتوبوس‌های ایران را نیز وارد چرخه خدمات کرده تا از این طریق افراد بتوانند آنلاین صندلی اتوبوس خود را انتخاب کنند. اینها فعالیت‌هایی است که یک آژانس آنلاین می‌تواند انجام دهد.
وی درباره تبلیغات محیطی آژانس‌های گردشگری آنلاین نیز گفت: دیگر تبلیغات بیلبوردی و محیطی تبلیغی نیست که برای سیستم‌های آنلاین تعریف شده باشد از طریق سوشال مدیا و یا پرتابل‌های اینترنتی بهتر می‌توان تبلیغ کرد. چون بدون واسطه با مخاطب در ارتباط هستیم.