صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده

سند توسعه زنان و خانواده تدوین می‌شود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: سند توسعه زنان و خانواده» در دست بررسیاست و امید است با نگاه علمی و تجربیات کسب شده، نسبت به تدوین این سند اقدام شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل مهر، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: سند توسعه زنان و خانواده» در دست بررسیاست و امید است با نگاه علمی و تجربیات کسب شده، نسبت به تدوین این سند اقدام شود.
 معصومه ابتکار در نشست مشاوران وزرا و مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری‌ها در سازمان نهضت آموزی افزود: سواد به عنوان پایه آموزش و پوشش تحصیلی بازماندگان از تحصیل از اهداف معاونت امور زنان و خانواده است. 
وی ادامه داد: رشد سوادآموزی طی سال‌های ۹۰ تا ۹۵ امید بخش است و با اراده جدی می‌توانیم بی‌سوادی را کاهش دهیم.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد:  به سواد و پایه اولیه آموزش برای پیشرفت و بهبود شرایط زنان و خانواده و شاخص های اقتصادی، فرهنگی و بین المللی نیاز داریم. 
ابتکار گفت: به لحاظ رتبه بندی جهانی شکاف جنسیتی، به رغم تحولات چشم‌گیر، به دلایل مختلف مانند شاخص بندی ها و فقدان آمار موقعیت خوبی نداریم و باید تلاش بیشتری کنیم. زنان در تحصیلات آکادمیک بسیار رشد داشته‌اند که این نشان دهنده ظرفیت عظیم جامعه زنان کشور است. 
وی اضافه کرد: سرعت پرکردن شکاف جنسیتی سواد توسط زنان بسیار بالا بوده و باید با استفاده صحیح از فرصت‌ها و به‌کارگیری ظرفیت‌های داوطلبانه، فضا را برای جذب بی‌سوادان فراهم کنیم. 
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: «سند توسعه زنان و خانواده» در دست بررسی بوده و امید است با نگاه علمی و تجربیات کسب شده نسبت به تدوین این سند با نگاه فرابخشی و جامع به فراخور شرایط هر استان در قالب تکلیف برنامه ششم توسعه عمل کنیم.