صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

انتقاد فعال حقوق زنا

چه موضوعی مهمتر از رسیدگی به امنیت زنان و کودکان است؟

یک فعال حقوق زنان با اشاره به ضرورت تصویب لایحه «منع خشونت علیه زنان» گفت: در حال حاضر مسائل زنان و کودکان در میان مسائل سیاسی نادیده گرفته می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، یک فعال حقوق زنان با اشاره به ضرورت تصویب لایحه «منع خشونت علیه زنان» گفت: در حال حاضر مسائل زنان و کودکان در میان مسائل سیاسی نادیده گرفته می‌شود.
لیلا ارشد،  افزود: ما در حال حاضر با لوایحی در مجلس روبرو هستیم که 10 سال است بدون بررسی باقی مانده‌اند. سوال اصلی اینجاست که ما چه موضوعی مهمتر از وضعیت زنان و کودکانمان داریم؟ لوایح مربوط به حمایت از کودکان و یا منع خشونت علیه زنان سالهاست در دستور کار مجلس باقی مانده‌اند.
مدیرعامل موسسه «خانه خورشید» در ادامه اظهار کرد: باید از مسئولان پرسید  چه موضوعی از امنیت زنان و دختران جوانمان و بهبود وضعیت کودکانمان در کشور مهم تر است که سال‌هاست نوبت رسیدگی به آنها نرسیده است؟.
وی با انتقاد از وضعیت مسائل اجتماعی و آمارهای مربوط به آسیب‌ها در این حوزه تصریح کرد: افزایش روزانه آمار مربوط به آسیب‌های اجتمای وضعیت این حوزه را نشان می دهند. این درحالیست که ضعف در تهیه اطلاعات کامل باعث می‌شود آمار مربوط به آسیب های اجتماعی تنها بخشی از میزان واقعی باشد که در رسانه ها منتشر می شود. چرا باید وضعیت به دلیل نبود حمایت‌های قانونی این‌طور باشد؟.
اشد با اشاره به جای خالی قوانین حمایتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان و همچنین منع خشونت علیه زنان گام درستی در راستای احقاق حقوق این قشر آسیب‌پذیر جامعه است. امیدوارم این لایحه هرچه زودتر به صحن علنی بیاید، رای بیاورد و وضعیت زنان و دخترانمان را بهبود ببخشد.