صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون وزیر ورزش

از برنامه های کی روش حمایت می کنیم

معاون وزیر ورزش باتاکید بر اینکه مواضع نظام و ورزش نسبت به رژیم صهیونیستی تغییر نکرده گفت: با استفاده از ابزارهای قانونی اجازه نمی دهیم کشتی ایران محرومیت شود.
 به گزارش کسب و کار نیوز، مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش های نابینایان وکم بینایان امروز سه شنبه به ریاست محمدرضا داورزنی برگزار شد. وی در حاشیه این انتخابات در مورد مواضع وزارت ورزش در رابطه با عدم مبارزه علیرضا کریمی برای نماینده اسرائیل و همچنین برنامه این وزارتخانه برای حمایت از تیم ملی فوتبال در رقابت های جام جهانی توضیح داد. 
وی در مورد اتفاقات اخیری که پیرامون فدراسیون کشتی و به خاطر عدم باخت اجباری علیرضا کریمی در رقابت های قهرمانی جهان برای عدم رویارویی با نماینده اسرائیل افتاده است، گفت: اتفاق جدیدی نیفتاده است چون مواضع نظام جمهوری اسلامی و وزارت ورزش نسبت به رژیم صهیونیستی روشن است. همچون دوران بعد از انقلاب که همیشه از مردم مظلوم فلسطین دفاع کرده ایم، عمل خواهیم کرد و همچنان اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت. 
معاون وزیر ورزش همچنین در مورد احتمال محرومیت کشتی ایران از طرف اتحادیه جهانی این رشته تصریح کرد: تلاش مان این است از ابزارهای قانونی استفاده کنیم تا اتحادیه جهانی کشتی نتواند دست به چنین کاری بزند. در هر صورت وزارت ورزش و همچنین دستگاه دیپلماسی کشور در کنار فدراسیون کشتی خواهد بود.
داورزنی در مورد بازنشسته های ورزش با تاکید بر اینکه وزارت ورزش خود را ملزم می داند تا قانون را رعایت کند، خاطرنشان کرد: ابتدا اختلاف نظرهایی وجود داشت اما بعد از استفساریه مجلس ملزم به رعایت هستیم. بنابراین باید افرادی که بازنشسته به حساب می آیند اما در فدراسیون ها و باشگاه هی غیردولتی حضور دارند و از منابع دولت هم استفاده می کنند باید کناره گیری کنند. 
وی با تاکید بر اینکه این مسئله شامل باشگاه های خصوصی نمی شود، خاطرنشان کرد: همکاری با بازنشسته ها در پست هایی مانند رئیس فدراسیون و دیگر اعضای اصلی منع قانونی دارد اما می توان از این افراد در بخش هایی مانند اتاق فکر استفاده کرد. 
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش همچنین در مورد حمایت از فدراسیون نابینایان و کم بینایان گفت: انتخابات این فدراسیون امروز برگزار شد. مظلومی از مدیران زحمتکش است. وی طی ۳۰ سال گذشته برای این حوزه مثمرثمر بوده است. وظیفه وزارت ورزش است تا کمک‌های لازم را به این فدراسیون و وی داشته باشد. 
به گزارش مهر، محمدرضا داورزنی در ادامه صحبت های خود در مورد اساسنامه فدراسیون های ورزشی گفت: موضوعات و بندهای اساسنامه فدراسیون ها در ۷۰ - ۷۵ درصد موارد مشترک است و تنها حدود ۲۰ - ۲۵ درصد تفاوت وجود دارد. در این بخش ها پس از انجام کار تخصصی آن را به فدراسیون ها ارائه می کنیم. اساسنامه فدراسیون ها پس از مصوبه دولت، نهایی و ابلاغ می شود. 
وی همچنین در مورد اساسنامه فدراسیون تیر و کمان گفت: در مجموع روند بررسی اساسنامه فدراسیون ها زیر نظر دستگاه های نظارتی و سازمان بازرسی کل کشور در حال انجام است. از نظر وزارت ورزش این اساسنامه رسمیت دارد. البته که در برخی فدراسیون ها با توجه به قوانین فدراسیون های جهانی خود، اقداماتی در اساسنامه ایجاد شده و همان برای فدراسیون جهانی ارسال شده است. اما در مجموع اساسنامه داخلی فدراسیون‌ها در چند ماه گذشته با کمک صاحب نظران و مدیران ورزش کشور تنظیم و اصلاحاتی نیز درخصوص آن صورت گرفت. مسئولان  فدراسیون تیروکمان پیش از این اساسنامه خود را برای فدراسیون جهانی ارسال کرده بودند که ایراداتی داشت اما مدیران فدراسیون پیگیری های لازم را انجام دادند تا ایرادات برطرف شود اما از نظر دستگاه های نظارتی هم مورد تائید قرار بگیرد.
داورزنی تاکید کرد: این اساسنامه هنوز تائید نهایی نشده است. به محض اینکه تائید شود آن را اعلام خواهیم کرد. فقط اینکه فدراسیون جهانی همکاری لازم را در این زمینه داشته است.
معاون وزیر ورزش در بخشی از صحبت های خود در مورد اختلافات کی‌روش با مسئولان فدراسیون فوتبال گفت: طبق دستور وزیر، کمیته ای ویژه حمایت از تیم ملی تشکیل شده است پس خیال همه راحت باشد. قرار بر این است برنامه های فدراسیون فوتبال و تاج که با همکاری کی روش برای آماده سازی تیم ملی در نظر گرفته می شود، توسط وزارت ورزش هم مورد حمایت قرار گیرد. دولت هم نگاه حمایتی به فوتبال دارد. ما هم در وزارت ورزش خود را ملزم می دانیم تا در کنار فدراسیون باشیم. باید کمک کنیم که همه برنامه ها در آرامش کامل اجرا شود.
وی در مورد معرفی جانشین قطعی علی اکبر طاهری در باشگاه پرسپولیس گفت: وزیر ورزش به عنوان رئیس مجمع باید در این زمینه تصمیم گیری کند. من دخالتی نمی کنم. اما شخصا معتقدم طاهری از مدیران توانمند ورزش کشور است ک در مدت زمان حضور در باشگاه پرسپولیس عملکرد مدیریتی خوبی داشت. باید از توانایی چنین مدیرانی استفاده کرد. 
داورزنی همچنین در مورد اخطاری که از سوی دیوان عدالت اداری در رابطه با فدراسیون تیراندازی داده شده است نیز تصریح کرد: این موضوع در حال پیگیری است و تا زمانیکه نتیجه نهایی مشخص نشود، فدراسیون فعلی کار خود را دنبال می کند. وزارت ورزش فعلا هیچ نظری در این زمینه نمی دهد تا زمانیکه پیگیری های به نتیجه نهایی رسیده و تکلیف مشخص شود. 
سرپرست فدراسیون والیبال همچنین در مورد حواشی اخیر فدراسیون کبدی گفت: مسابقات کبدی قهرمانی آسیا و میزبانی گرگان در این رقابت ها خیلی خوب بود. همه چیز خوب پیش رفت. در کل ۹۹ درصد میزبانی خوب بود اما یک درصد مشکل ساز شد که امیدوارم دیگر شاهد آن نباشیم. در حال حاضر هم مقصودلو به عنوان رئیس به کار خود در فدراسیون ادامه می دهد تا روزی که قرار است انتخابات این فدراسیون برگزار شود. این انتخابات ۲۵ آذرماه برگزار می شود.