صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سرپرست امور شعب بانک های ملی استان ایلام خبر داد

بخشودگی جرایم تسهیلاتی در ایلام

سرپرست امور شعب بانک های ملی استان ایلام گفت: بر اساس مصوبه بانک مرکزی، افرادی که اصل تسهیلات اخذ شده را بازپرداخت کنند، سود و جرایم تسهیلاتی آنها بخشیده می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز علی اشرف یوسفی قیاسی با بیان اینکه تمامی بانک های دولتی و نیمه خصوصی همچون بانک های ملی، صادرات، تجارت، ملت، سپه، توسعه تعاون، صنعت و معدن، توسعه صادرات، رفاه کارگران، کشاورزی و ... بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی موظف به همکاری با مشتریان خود در راستای بخشودگی جرایم و سود تسهیلات به شرط بازپرداخت اصل تسهیلات هستند، اظهارداشت: در راستای اجرای ماده ۲ آئین نامه اجرایی تبصره ۳۵ قانون اصلاحی بودجه سال ۱۳۹۵، سود و جرائم کلیه مطالبات تا پنجاه میلیون تومان، معوق گردیده، مشمول بخشودگی قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به اینکه تسهیلات سال 96 شامل این طرح نمی شود، افزود: این طرح در شعب بانک های ملی استان تا پایان سال جاری در صورتی که اعتبار این طرح موجود باشد و دولت نیز از اجرای آن حمایت کند، ادامه خواهد داشت و مشتریان بانک ها می توانند از مزایای آن به بهترین صورت استفاده کنند.
سرپرست امور شعب بانک های ملی استان ایلام با تأکید بر اینکه همه شعب بانک های ملی مؤظف به همکاری با آحاد مردم برای استفاده از این طرح هستند، خاطرنشان ساخت: رؤسای شعب بانک های ملی، کاملاً در جریان چگونگی اجرای این طرح هستند و بر اساس دستورالعمل و شرایط قانونی، موظف به همکاری با مشتریان هستند.
علی اشرف یوسفی قیاسی با بیان این مطلب که در این طرح، هر نوع پرونده تسهیلاتی اولویت اول و دوم تا سقف یک میلیارد ریال به شرط باز پرداخت اصل وام، از پرداخت سود و جرایم معاف می شوند، ادامه داد: دولت و بانک مرکزی برای تسهیلات بالاتر هنوز تصمیمی اتخاذ نکرده و در صورتی که تصمیمی ابلاغ شود، به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.
دبیر کمیسیون هماهنگی امور بانک های استان ایلام به اجرای طرح در دیگر بانک های عامل استان اشاره کرد و بیان داشت: دیگر بانک  های استان نیز بر اساس این دستورالعمل موظف به اجرای طرح هستند، اما جزئیات آنها با بانک ملی متفاوت خواهد بود، چرا که نحوه اجرا بر اساس تصمیم گیری مدیران و دستورالعمل داخلی آنها صورت می گیرد.