صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

وزیر ارتباطات خبر داد

وضعیت کسب وکارهای اینترنتی در استانها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رفع عقب ماندگی ۱۲ ساله کشور در این حوزه، آماری از وضعیت کسب و کارهای اینترنتی در کشور با دسته بندی استانی ارائه داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،  محمدجواد آذری جهرمی با انتشار عکسی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، وضعیت کسب وکارهای اینترنتی در کشور با دسته بندی استانی را اعلام کرد.
وی گفت: رفع عقب ماندگی ۱۲ ساله کشور در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مدت فشرده ۴ سال اخیر اگر چه همواره با اعتراضاتی مواجه بوده، اما از دیدگاه توسعه اشتغال و رفع بیکاری که ما در اکثر مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور است، نقش بی بدیلی داشته است.
وزیر ارتباطات تاکید کرد: شور جوانان تحصیل کرده این مرز و بوم البته با موانع بسیاری مواجه است که اگر این موانع رفع شوند، ایران پرچم دار انقلاب صنعتی چهارم در منطقه خواهد بود؛ رویایی که کشورهای منطقه با گویهای جادوئی و حمایت سران استکبار جهانی به دنبال تحقق آن برای خود هستند.
 
وی افزود: منبع آمارهای ارائه شده درخصوص وضعیت کسب وکارهای اینترنتی، مربوط به مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران است.
 برمبنای این آمار، تهران با ایجاد بیش از ۱۳ هزار شغل، رتبه یک کسب و کارهای اینترنتی و استان ایلام باایجاد ۵۱ کسب و کار اینترنتی، رتبه آخر در این زمینه را به خود اختصاص داده است.