صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

یک مقام صنفی خبر داد

تنها 45 درصد تعاونی های تولید فرش دستباف فعالند

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های تولیدکنندگان فرش دستباف شهری و روستایی ایران گفت: اکنون سه هزار و 570 تعاونی فرش دستباف در کشور وجود دارد که از این تعداد هزار و 620 تعاونییعنی حدود 45 درصد آنها فعالند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، «عبدالله بهرامی» امروز (سه شنبه) در همایش تخصصی اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال فرش دستباف که در مجموعه تلاش وزارت کار برگزار شد، افزود: رونق تولید فرش دستباف در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.
وی اظهار داشت: پتانسیل بالایی در زمینه تولید فرش دستباف در کشور وجود دارد که می تواند شبکه تولید و صادرات را پوشش دهد.
بهرامی تعاونی های تولیدی را نیازمند حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: برای سال ٩٧ برنامه های خوبی برای تعاونی ها و اتحادیه های تولید فرش دستباف به لحاظ بودجه و برنامه تدوین شده است.
وی اعلام کرد: بر اساس تفاهمنامه ای که با سازمان آموزش فنی و حرفه ای داشتیم، برای سه هزار و 650 قالیباف استاندارد تعیین کردیم.
مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های تولیدکنندگان فرش دستباف افزود: در سال ٩٦ نیز ١٦٠ نفر از ارکان اتحادیه های فرش دستباف در شهرهای اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی و کردستان آموزش دیده اند.
وی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون سال گذشته ٢٩٠٠ کارگاه فرش تاسیس کرد، ابراز امیدواری کرد که سال ٩٧ با حمایت مستمر مرکز ملی فرش، شاهد اقدامات جدی تری در زمینه حمایت از فرش دستباف باشیم.
به گزارش ایرنا، این همایش یک روزه به منظور بررسی توانمندی های تولیدی، اشتغال زایی و صادراتی اتحادیه ها و تعاونی های فرش دستباف و دانش پژوهان این حوزه با همکاری اتحادیه سراسری تعاونی های تولیدکنندگان فرش دستباف شهری و روستایی ایران، وزارت صنعت، معدن و تجارت، مرکز ملی فرش ایران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شده است.