صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب(شاهین) گفت:

افزایش ۳۰ درصدی تولید فولاد بناب

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب(شاهین) گفت: این مجتمع در سال 96 افزایش تولید 30 درصدی را شاهد بود و حدود 200 نفر از نیروهای تعدیل شده به محل کار خود بازگشتند.
محمدرضا ادریسی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در چند سال گذشته به دلیل رکود جهانی فولاد، مشکلات اقتصادی و کاهش ظرفیت تولید، نبود نقدینگی و همچنین تعطیل بودن تعدادی از خطوط تولید، این مجتمع با مشکلاتی مواجه شد، گفت: از ابتدای امسال روند نزولی این مجتمع معکوس شد و سیر صعودی به خود گرفت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ماین نیوز، وی با بیان اینکه شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در سال جاری به عنوان الگو، مد نظر مدیریت این مجتمع قرارگرفته است، گفت: با افزایش تولید، افزایش اشتغال پیش بینی می شود.
مدیرعامل مجتمع فولاد بناب گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و وضعیت جهانی فولاد، در زمان حاضر این مجتمع شرایط خوبی دارد و با توجه به برنامه ریزی و اهداف مشخص شده در آینده نزدیک، شرایط بهتری را نیز تجربه خواهد کرد.
ادریسی اظهار کرد: افزایش تولید و بهبود شرایط کیفی محصولات، اصلاحات انجام شده در زمینه افزایش بهره وری و کاهش هزینه های تولید و ایجاد شرایط مناسب فروش و ارائه محصول در بازارهای داخلی و خارجی تا حدودی این مجتمع را به شرایط مطلوبی رسانده و با بکارگیری مدیران لایق، توانمند و با صداقت، از لحاظ برخورداری از نیروی انسانی ماهر نیز بهبود یافته است.
وی با اشاره به اهداف و برنامه های این مجتمع تأکید کرد: کسب اعتبار مجدد و حضور پررنگ در بازار فولاد داخل و خارج از کشور و نیز احیای برند 'شاهین بناب'، دغدغه اصلی مدیریت مجتمع است و در همین راستا در نمایشگاه های معتبر با هدف شناساندن و ترویج محصولات برای صادرات حضوری پررنگ خواهیم داشت.
مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت(شاهین) بناب گفت: مدیریت این مجتمع با پرهیز از هرگونه مسائل حاشیه ای و با تمرکز بر بهره وری و افزایش تولید در راستای اعتلای این مجتمع بزرگ تولیدی گام برمی دارد.
ادریسی اعلام کرد: این مجتمع با هدف شناساندن، ترویج محصولات و ایجاد بازار در کشورهای منطقه حاشیه دریای خزر در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان باکو حضور خواهد داشت.
مجتمع فولادصنعت بناب (شاهین) با داشتن 2 واحد ذوب و ریخته گری و 7 خط نورد به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد کشور در بخش خصوصی مطرح بوده و یکه تاز ارائه سبد کامل محصولات فولادی با کیفیت بالا در بازارهای داخلی و خارجی است.
این واحد تولیدی در فاصله حدود 105 کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.