صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر حج و زیارت استان ایلام عنوان کرد:

ثبت نام از زائران اربعین فقط از طریق سامانه سماح

مدیر حج و زیارت استان ایلام گفت: در هفته جاری دفتر موقت کنسولگری عراق در ایلام دایر می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز، مهدی حیدری روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه ثبت نام عتبات عالیات برای اربعین از اول شهریور ماه آغاز شده و تا اربعین ادامه خواهد داشت، اظهارداشت: 8 دفتر زیارتی در ایلام فعال بوده که کار ثبت نام از زائرین را انجام می دهند و برای سهولت و تسهیل در ثبت نام زائران، چند دفتر نیز بصورت موقت در روزهای آینده دایر می شود.
وی با اشاره به اینکه روادید زائران اربعین حسینی در اسرع وقت صادر می شود، افزود: چهار کنسولگری عراق در تهران، مشهد، کرمانشاه و اهواز در کشور فعال بوده و برای تسهیل در صدور روادید زائران اربعین حسینی، 12 دفتر موقت نیز دایر شده که یکی از آنها در روزهای آتی در ایلام مستقر شده و کار صدور ویزای اربعین حسینی را انجام می دهد.
مدیر حج و زیارت استان ایلام با تأکید بر اخذ روادید زائران در نزدیکترین شهر به محل سکونتشان، خاطرنشان ساخت: زائران می توانند با مراجعه به سامانه «سماح» حج و زیارت به آدرس اینترنتی https://samah.haj.ir ثبت نام کنند.
مهدی حیدری با بیان اینکه در سال جاری تمام ویزاها انفرادی خواهد بود، بیان داشت: مسئولان در حال رایزنی برای صدور ویزای گروهی هستند که اگر توافق حاصل شود، شرایط برای صدور ویزای گروهی برای خانواده های کمتر از 5 نفر مهیا می شود.
وی با اشاره به اینکه هزینه صدور ویزا برای اربعین حسینی حدود 190 هزار تومان است که ممکن با تغییر قیمت دلار این میزان هزینه نیز تغییر کند، ادامه داد: این میزان هزینه شامل 40 دلار برای ثبت نام در سامانه سماح، 18 هزار و 800 تومان بیمه، خدمات درمان 6 هزار و 200 تومان و 10 هزار و 900 تومان نیز هزینه اخذ روادید است که از زائران اخذ می شود.
مدیر حج و زیارت استان ایلام تعهدات شرکت بیمه را تا سقف 2 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: زائران اربعین که کمتر از 6 ماه از اعتبار گذرنامه آنها باقی مانده است بایستی با مراجعه به اداره گذرنامه محل سکونت خود، سریعاً اقدام به تمدید اعتبار آن کنند.
مهدی حیدری به تأکید بر اینکه ویزایی های که در ایام اربعین صادر می شود، فرصت خروج سه ماه دارند، اظهارداشت: افراد دارای این ویزاها می توانند به مدت یک ماه در کشور عراق اقامت داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه اداره گذرنامه در اسرع وقت برای زائران پاسپورت صادر می کند، گفت: خروج از کشور بدون پاسپورت و ویزا امکان پذیر نیست و از هم وطنان می خواهیم که قبل از مراجعه به مرز، روادید خود را از مراکز معتبر اخذ کرده تا با معطلی روبرو نشوند.  
بیان اینکه در این ایام برخی افراد سودجو با وعده های غیر واقعی اقدام به کلاهبرداری از زائران می کنند، خاطرنشان ساخت: زائران و هم میهنان تنها از طریق سامانه سماح و دفاتر معتبر زیارتی برای ثبت نام و اخذ روادید اقدام کرده و از هم میهنان عزیز تقاضامندیم که مدارک و پول خود را در اختیار افراد سودجو و کلاهبردار قرار ندهند.