صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

امام جمعه قم:

مجالس عزاداری روحانی‌محور باشد

قم - امام جمعه قم بر لزوم روحانی‌محوری در مجالس عزاداری امام حسین(ع) تأکید کرد و گفت: از ظرفیت هیأت‌های مذهبی باید برای بیان معارف اهل بیت(ع) استفاده شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،  آیت‌الله سید محمد سعیدی شامگاه چهارشنبه در همایش بزرگ هیأت‌های مذهبی قم که در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: مراسم عزاداری هر چه باشکوه‌تر و طبق برنامه انجام شود مورد پسند اهل بیت(ع) خواهد بود.
وی جایگاه هیأت‌های مذهبی را رفیع و بلند دانست و تأکید کرد: هیأت‌های مذهبی با برگزاری مجالس عزای اباعبدالله الحسین(ع) به چند مطالبه قرآنی پاسخ می‌دهند.
تولیت آستانه حرم حضرت معصومه(س) تعظیم شعائر الهی را یکی از مطالبات قرآنی برشمرد و گفت: قرآن کریم فرموده هر کس شعائر الهی را بزرگ بشمارد و تعظیم کند نشانه تقوای قلبی است.
وی افزود: قرآن کریم از مسلمانان خواسته که با هم برادر باشند، بنابراین یکی از رسالت‌های مهم هیأت‌های مذهبی پاسخگویی به این ندای قرآنی است.
به گفته آیت‌الله سعیدی، در مجالس اباعبدالله الحسین(ع) هر کسی با هر مقام و منصبی که باشد، نام و علامت خادمی و نوکری امام حسین(ع) را بر سینه دارد.
وی تأکید کرد: هیأت‌های مذهبی تشکیل شده‌اند تا مردم را دور هم جمع کرده و به مطالبه قرآنی «واعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَ لاتَفَرَّقُوا» عمل می‌کنند.
باید خودمان را شریک در غم اهل بیت(ع) بدانیم
امام جمعه قم راهبرد مهم مقام معظم رهبری درباره جذب حداکثری و دفع حداقلی را مورد توجه قرار داد و از مسئولان هیأت‌های مذهبی خواست که برای جذب حداکثری افراد در محافل مذهبی تلاش کنند.
امام جمعه در بیان اهداف برگزاری مجالس عزاداری اظهار کرد: سوگواری در عزای امام حسین(ع) با این هدف برگزار می‌شود که ما خودمان را شریک در غم اهل بیت(ع) بدانیم.
آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: هدف مهم دیگر از شرکت در این مجالس نشان دادن محبت و دوستی نسبت به اهل بیت(ع) و برائت از دشمنان ولایت و اهل بیت(ع) است.
وی با بیان این که مجالس عزاداری درس برخورد با دشمنان اهل بیت(ع) را می‌آموزد، اظهار کرد: از ظرفیت هیأت‌های مذهبی باید برای بیان معارف اهل بیت(ع) استفاده شود.
توطئه‌های دشمنان در مجالس عزاداری بیان شود
تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) تأکید کرد: ما وظیفه داریم معارف اهل بیت(ع) را هم خودمان بیاموزیم و هم به دیگران آموزش دهیم.
وی افزود: برای این که مجالس عزاداری مورد پسند امام زمان(عج) باشد، باید با محوریت روحانی و عالم دینی برگزار شود.
آیت‌الله سعیدی گفت: در مجالس عزاداری کسانی که آشنا به معارف اهل بیت(ع) و توطئه‌های دشمنان هستند باید برای مردم صحبت کنند، راه مبارزه با بدعت‌ها را به آنها بیاموزند.