صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون وزیر بهداشت:

۹۰ درصد ایرانی های بالای ۱۸ سال کم تحرک هستند

معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان گفت: از هر ۱۰ ایرانی بالای ۱۸ سال ۹ نفر کم تحرکی دارد, یک نفر سیگار می‌کشد و از هر ۱۰۰ نفر دو نفر الکل مصرف می‌کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،علیرضا رئیسی در نشست ستاد عالی فعالیت‌های ورزش دانش‌آموزی در سال تحصیلی ۹۶-۹۷، اعلام کرد: از هر دو نفر ایرانی بالای ۱۸ سال یک نفر چاق و از هر ۱۰ نفر یک نفر فشار خون دارد.
وی ادامه داد : از هر ۱۰ نفر ایرانی بالای ۱۸ سال یک نفر قند خون بالا دارد و بیشترین آن مربوط به دیابت نوع دو است که با کم‌تحرکی مرتبط است.
رئیسی بیان کرد: از هر ۱۰ ایرانی بالای ۱۸ سال ۹ نفر کم تحرکی دارد, یک نفر سیگار می‌کشد و از هر ۱۰۰ نفر دو نفر الکل مصرف می‌کنند.
معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: نخستین عامل مرگ‌ومیر ایرانیان بیماری های قلبی و عروقی است؛ بر همین اساس با همراهی وزارت آموزش و پرورش طرح مدارس مروج سلامت را در ۱۸ هزار مدرسه اجرا کردیم که یکی از آیتم‌های آن تحرک فیزیکی است.
وی همچنین افزود: در بررسی تعدادی از مدارس توسط ۵۴ دانشگاه علوم پزشکی مشخص شد شیوع چاقی در دانش‌آموزان مدارس شهری دو برابر مدارس روستایی است.
رئیسی گفت: ۲۱ درصد دانش‌آموزان پسر و ۲۰ درصد دانش ‌آموزان دختر چاقی شکمی دارند همچنین ۱۳.۷ درصد آنها حداقل ۳۰ دقیقه در روز فعالیت فیزیکی دارند و ۷.۴ درصد هیچ فعالیتی ندارند.
وی در آخر افزود : از هر ۱۰ دانش آموز یک نفر به عنوان سفیر سلامت انتخاب شده که مروج سلامت بین همکلاسی‌ها و خانواده‌هاست همچنین در برنامه مشترک دیگر با وزارت آموزش و پرورش طرح ارتقای فعالیت فیزیکی دانش‌آموزان را اجرا می‌کنیم.