صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت:

تجهیز شناورهای بدنه آلومینیومی بندرامام(ره) به سامانه ضدخزه التراسونیک

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: به منظور حفظ، صیانت و ارتقاء بهره وری تجهیزات استراتژیک و با هدف خدمات رسانی بهتر به مشتریان، چهار فروند شناور خدمات رسان دریایی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به سامانه ضدخزه مجهز شدند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، محمد نظری با اعلام این خبر افزود: با توجه به اثرات مخرب رویش جلبک های دریایی بر روی بدنه خارجی شناورهای بدنه آلومینیومی به ویژه واحدهای واکنش سریع و تندرو بندرامام خمینی(ره)، اداره مخابرات و الکترونیک این اداره کل با بررسی جامعو دقیق، تهیه و نصب دستگاه ضد خزه صوتی را مناسب ترین راه حل تشخیص داده و این مهم را در دستور کار خود قرار داد.
نظری گفت: در سامانه ضدخزه، مبدل های صوتی(TRANSDUCER) نصب شده بر روی بدنه داخلی شناور با انتشارامواج صوتی و ارتعاشات، باعث گسیختگی جلبک های دریایی چسبیده بر روی بدنه خارجی شناورها شده و بدنه سازه را پاکسازی می کنند.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان افزایش سرعت شناور، جلوگیری از گرم شدن بیش از حد دیزل های رانشی، کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از خوردگی بدنه شناور را از جمله مزایای به کارگیری این روش نوین دانست و افزود: با استفاده از این روش، هزینه های داکینگ (تعمیرات زیرآبی) اضطراریبرای این نوع شناورها کاهش چشمگیری خواهد داشت.
لازم به ذکر است، اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن بهره گیری از روش های نوین تعمیر و نگهداری برای تجهیزات استراتژیک در خشکی و دریا، موفق شده است که درصد آماده به کاری این تجهیزات را برای تدوام عملیات تخلیه و بارگیری و ارائه خدمات به مشتریان ارتقاء دهد.