صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

یک مقام آگاه:

سیستم رادار فرودگاه مهرآباد دوباره فعال شد

یک مقام آگاه در شرکت فرودگاه ها از راه اندازی مجدد سیستم راداری کنترل پرواز فرودگاه مهرآباد با استفاده از برق شهری...
به جای یو پی اس های مرکز کنترل ترافیک هوایی خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، یک مقام شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به رفع مشکل قطعی رادار مرکز کنترل ترافیک هوایی کشور و از سر گرفته شدن پروازهای فرودگاه مهرآباد گفت: در حال حاضر مقامات فرودگاه مهرآباد با خاموش کردن UPS های مرکز کنترل ترافیک هوایی و استفاده از برق شهری توانسته‌اند سیستم رادار کنترل پرواز را مجدداً راه‌اندازی کنند.
وی ادامه داد: مشکل اصلی وقوع چنین اتفاقاتی در مرکز کنترل ترافیک هوایی، عدم نوسازی سیستم راداری فرودگاه‌ها است.
این مقام شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه همان‌گونه که ناوگان هوایی را نوسازی کردیم، می‌توانستیم سامانه‌های راداری فرودگاهی را نیز نوسازی کنیم، اظهار داشت: آخرین باری که سیستم راداری مرکز کنترل ترافیک هوایی نوسازی شد، دستگاه‌های مدل ۲۰۰۰ بود و ۱۷ سال است که هنوز این سیستم‌ها نوسازی نشده‌اند.
وی با بیان اینکه افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران افتخار نیست، به تلاش برای افزایش عبور پروازهای قطر اشاره و تصریح کرد: به جای انجام این‌گونه اقدامات می‌بایست به نوسازی سیستم فرسوده راداری کشور می‌پرداخت.
به گفته این مقام شرکت فرودگاه‌ها، اتفاقی که امروز در مهرآباد رخ داد، برای بار اول نبود و بارها این اتفاق افتاده است که سیستم رادار مدتی متوقف شده ولی بعد از مدتی مشکل به صورت موقتی برطرف می‌شود؛ بنابراین راه برطرف کردن مشکل، انجام اقدامات موقتی نیست.