صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

بنیاد نخبگان استان لرستان برگزار می‌کند:

رویداد ایده‌پردازی و کارآفرینی «ایدوکا»

اولین رویداد ایده‌پردازی و کارآفرینی «ایدوکا» به منظور نهادینه ساختن فرهنگ ایجاد کسب‌وکار از طریق ایده و کارآفرینی با توجه به ظرفیت‌ها...
 و پتانسیل‌های بالقوه موجود و همچنین مطالبه جامعۀ دانش‌آموزی و دانشگاهی به همت بنیاد نخبگان استان لرستان برگزار می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از بنیاد ملی نخبگان، حمزه امیری؛ رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان در این خصوص گفت: نظر به ایجاد ساز و کار لازم جهت تطابق آموزش‌های مهارتی جامعۀ دانشگاهی (دانشجویان و فارغ‌التحصیلان) با نظام نوآوری، آشنایی با ادبیات کسب‌وکار و فراهم کردن بستر لازم برای شناسایی ظرفیت‌های فکری اولین رویداد ایده‌پردازی و کارآفرینی «ایدوکا» برگزار می‌شود.
وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ نوآوری و تقویت خودباوری، افزود: شناسایی، تشویق و معرفی شایستگی‌ها و توانمندی‌های ایده‌پردازان در استان و حفظ مالکیت معنوی آنان از دیگر اهداف این رویداد است.
امیری ادامه داد: توسعه فرهنگ کارآفرینی با تأکید بر اقتصاد دانش‌بنیان و دوری از اقتصاد نفتی و همچنین برنامه‌ریزی برای داشتن استانی پویا که متکی بر داشته‌های خود باشد با تکیه بر نیروی‌انسانی متخصص و متعهد از ملزومات امروز استان لرستان است.
رئیس بنیاد نخبگان لرستان یادآور شد: «ایدوکا» می‌تواند جریان‌ساز کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها و زمینه‌ساز برگزاری رویدادهای استارتاپ‌ویکند بر مبنای استفاده بهینه از ظرفیت‌های طبیعی باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ایدوکا، نام اختصاری رویداد‌های ایده‌پردازی و کارآفرینی استان لرستان است که توسط بنیاد نخبگان استان به‌طور مستمر و در زمینه‌های مختلف برگزار خواهد شد.
لازم به ذکر است، اولین رویداد ایده‌پردازی و کارآفرینی «ایدوکا» با همکاری ستاد توسعۀ فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و دانشگاه‌های استان لرستان، هفتم شهریورماه در خرم‌آباد برگزار می‌شود.