صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

تا پایان سال۲۰۱۸

مبادلات ترکیه و سنگاپور به ۲ میلیارد دلار می‌سد

وزیر اقتصاد ترکیه گفت که ترکیه و سنگاپور می‌خواهند تا پایان سال ۲۰۱۸ حجم تبادلات تجاری خود را به ۲ میلیارد دلار برسانند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، خبرگزاری آنادولوو ترکیه اعلام کرده است، نیهات زیبک‌چی در سخنرانی خود در نشست تجاری ترکیه-سنگاپور گفت که قرارداد تجارت آزاد بین ترکیه و سنگاپور تا اول اکتبر اجرایی می‌شود.
او گفت: ما مذاکرات خود را درمورد گسترده‌ترین و جامع‌ترین قرارداد تجارت آزاد تاریخ ترکیه با سنگاپور شروع کردیم و در ۲۰۱۵ آن را نهایی کردیم. سنگاپور اولین کشوری است که من به عنوان وزیر به آن سفر کرده‌ام و قرارداد تجارت آزاد بین ترکیه و سنگاپور هم اولین قرارداد تجارت آزادی است که من به عنوان وزیر آن را شروع و نهایی کرده‌ام.
زیبک‌چی گفت که این قرارداد برای تولید، خدمات، سرمایه‌گذاری، خریدهای عمومی و سایر زمینه‌های صنعتی  بین دو کشور برقرار خواهد بود.
طبق اعلام موسسه آمار ترکیه سال گذشته ارزش صادرات ترکیه به به سنگاپور به رقم ۴۱۸ میلیون دلار رسید درحالی‌که واردات ترکیه از این کشور آسیای جنوب شرقی برابر با ۳۶۳ میلیون دلار شد. 
وزیر صنعت و تجارت سنگاپور، ایسواران هم گفت که توافق تجارت آزاد گام مهمی برای تقویت روابط دو کشور است و شرکت‌ها را قادر می‌سازد دست به سرمایه‌گذاری‌های جدیدی بزنند.
او اضافه کرد که ترکیه و سنگاپور کار در زمینه‌های زیرساخت، سیستم‌های سلامت، و تجارت الکترونیک را سرعت خواهند بخشید.