صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل شرکت ملی پست خبر داد

۵۲ میلیون رکورد پستی در کشور شناسایی شد

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به این‌که ۵۲ میلیون رکورد پستی در کشور شناسایی شده است، تصریح کرد: از این میزان ۶۵ درصد مربوط به اماکن روستایی است.
حسین مهری امروز در آیین افتتاح طرح سیماک شهرکرد، اظهار کرد: امروز با حضور مقامات استانی پروژه جی‌نف در شهرستان‌های شهرکرد و بروجن آغاز و پروژه سیماک در کل استان که از جمله پروژه های مهم اقتصاد مقاومتی هستند، اجرایی و عملیاتی می‌شود.
وی افزود: در پروژه جی‌نف ۵۳۰ هزار رکورد مکانی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده که ۱۳۰ هزار مربوط به اماکن روستایی و ۴۲۰ هزار مربوط به اماکن شهری است که اطلاعات مربوط به اماکن شهری به صورت ۱۰۰ درصد به هنگام‌سازی شده است.
وی ادامه داد: ۸۵ درصد اطلاعات اماکن روستایی چهارمحال و بختیاری به هنگام‌سازی شده که ۲۰ درصد نسبت به کشور بالاتر است.
وی اختصاص کد یونیک به مکان در کل کشور، اختصاص آدرس استاندارد به هر مکان، ژئوکد کردن مکان‌ها که مربوط به تخصیص طول و عرض جغرافیایی است و قرار گرفتن اطلاعات روی نقشه‌های پارسل بندی به صورت پلت فرم برای کسانی که با مکان سر و کار دارند که حدود ۲۸ سازمان از این پلت فرم استفاده می‌کنند از اقدامات انجام شده در بحث جی‌نف است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به شکل‌گیری سرویس‌های مبتنی برمکان، گفت: این سرویس‌ها علاوه بر خدمت‌رسانی به مردم و سازمان‌ها در بحث طرح‌بندی مشاغل بر اساس آیسیک و جی‌آی‌اس در بحث بلایای طبیعی، آمایش سرزمین و اطلاعات بانک‌های اطلاعاتی می‌تواند برای مدیریت ارشد استان، مردم و توریست‌ها نیز موثر باشد.
وی با اشاره به اینکه ۷۱ شهر و یک هزار روستا در خصوص پروژه جی‌نف در دستور کار سال جاری است، بیان کرد: تاکنون پنج شهرستان کشور از جمله تهران، قزوین، قم، مشهد و اصفهان در فاز یک اجرایی شده است.
مهری گفت: در صورتی که نقشه‌های پارسل بندی آماده باشد کار آغاز می‌شود که در شهرکرد نقشه‌های پارسل‌بندی خوبی وجود دارد و در بروجن با توجه به ایراداتی که در نقشه‌ها وجود دارد امید است با کمک استاندار و سازمان‌های مرتبط مرتفع شود.
وی ادامه داد: در روستاهایی که سازمان بنیاد مسکن روستایی نقشه‌ها را داشته باشد کار پلت فرم‌ها آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به رونمایی پروژه سیماک، تصریح کرد: این پروژه سامانه یکپارچه املاک کشور است که با وجود مشکلاتی که در زمینه ساخت و ساز، پرداخت نشدن حقوق دولت و هزینه‌های سنگین برای کشور و اقداماتی که خارج از استانداردهای طرح هادی در شهر و روستا بود که با افتتاح این پروژه،  تمامی کارها در حال هوشمند شدن هستند.
مهری ادامه داد: با رونمایی از این پروژه آموزش‌های لازم به دهیاران، بخشداران، شهرداران داده خواهد شد و همه کارها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
وی گفت: هر لحظه مدیر ارشد استان اتفاقات رخ داده را می‌تواند رصد ‌کند و در صورتی که کار مربوط به پرونده‌ای به درستی انجام نشود باید سازمان مربوطه پاسخگو باشد تا حق و حقوق مردم پایمال نشود.
مدیرعامل شرکت پست صرفه جویی در کاغذ و رفت و آمد مردم، شفاف سازی و سالم‌سازی در اقتصاد و ضایع نشدن حق مردم را از مزایای این پروژه دانست.
وی با اشاره به اینکه در ۱۱ استان کشور از این پروژه رونمایی شده است، تصریح کرد: در سه استان گیلان، البرز و کرمان عملیاتی و اجرایی شده است و در این استان به محض شکل گیری و تکمیل شدن آموزش‌ها، ظرف دو تا سه ماه آینده به صورت عملیاتی کار آغاز می‌شود.
مهری گفت: تا پایان سال جاری در تمامی استان‌ها این کار اجرایی و عملیاتی و سال ۹۷ تمامی این پروژه‌ها  تکمیل می‌شوند.