صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

آیفون 8 دارای قابی از جنس استیل ضد زنگ خواهد بود

طبق اطلاعات جدید، اپل قرار است در آیفون 8 از بدنه تمام شیشه‌ای استفاده کند که در میان دو پنل شیشه‌ای، از قاب استیل ضدزنگ استفاده شده است.
به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از زومیت، اپل به نظر می‌رسد که می‌خواهد در آیفون 8 به جای استفاده از قاب آلومینیومی، استیل ضدزنگ را جایگزین کند. طبق اخبار جدید گویا وظیفه تأمین قاب استیل ضدزنگ بر عهده دو کمپانی فاکسکان و Jabill خواهد بود.
با این حساب می‌توان انتظار داشت که نسل بعدی آیفون دیگر مجهز به قاب آلومینیومی نباشد و از طراحی جدیدی بهره ببرد که شامل دو پنل شیشه‌ای می‌شود که بین آن‌ها قابی از جنس استیل ضدزنگ وجود دارد. این قاب از پروسه‌ی تولیدی بهره خواهد برد که باعث می‌شود مقاومت آن بیشتر شود و در عین حال هزینه و زمان تولید کاهش یابد.
آخرین بار از استیل ضدزنگ در آیفون 4 اس استفاده شده بود. البته بعد از این تلفن هوشمند، تاکنون از قاب آلومینیومی در آیفون‌های جدید استفاده شده است. علت استفاده از آن نیز ساده است، زیرا قاب آلومینیومی دارای مقاومت بالا است و از وزن کمتری بهره می‌برد.
در هر صورت به نظر می‌رسد که پروسه تولید قاب استیل ضدزنگ توانسته است پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشد. در حال حاضر فرآیند تولید این قاب‌ها به حدی رسیده است که می‌تواند بین ۳۰ تا ۵۰ درصد نسبت به پروسه CNC - که برای ساخت قاب‌های یکپارچه فعلی استفاده می‌شود - ارزان‌تر تمام شود.
البته باید در نظر داشته باشید که کیفیت قاب‌های جدید بهتر خواهند بود. با وجود این تغییرات، انتظار می‌رود که اپل به سفارش قطعات داخلی به دو کمپانی Catcher Technology و Casetek ادامه دهد زیرا قاب استیل ضدزنگ نیاز به پالایش‌هایی دارد که باید توسط ماشین‌های CNC صورت گیرند.
طبق گزارش‌ها انتظار می‌رود امسال شاهد حداقل یک مدل از آیفون‌های جدید اپل باشیم که دارای بدنه‌ای تمام شیشه‌ای است و از قاب استیل ضدزنگ و نمایشگر اولد با لبه‌های منحنی بهره می‌برد. البته پنل شیشه‌ای برای استفاده از شارژ بی‌سیم نیز می‌تواند مفید باشد. اگر شاهد نمایشگری با لبه‌های بدون حاشیه در آیفون جدید باشیم دکمه خانه و تاچ آی‌دی باید در صفحه نمایشگر قرار بگیرند.
این امکانات می‌توانند محصول آینده اپل را به یک تلفن هوشمند زیبا با قابلیت‌های جالب تبدیل کنند. البته امکان دارد این قابلیت‌ها فقط به مدل پریمیوم آیفون 8 محدود باشد که از پنل اولد بهره خواهد برد و قرار است در کنار مدل‌های استاندارد که از نمایشگرهایی با ابعاد ۴.۷، ۵ و ۵.۵ اینچ برخوردار هستند، عرضه شود. متأسفانه در حال حاضر اطلاعات بیشتری در مورد مشخصات سخت‌افزاری این تلفن هوشمند در اختیار نداریم.