صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نقش حیوانات در لوگوی خودروها

لوگوی حیوانات خشمگین و اغلب درنده بخشی از باطن خودروهای بسیار لوکس و اسپرت را نشان می‌دهد؛ آنها را با دیگر خودروها متمایز می‌سازد و از طرفی می‌تواند با انحصاری جلوه‌دادن برند خود، نقش بسزایی در انگشت‌شمار بودن خودروی شما داشته باشند.
مانند نشان مار زهرآگین در محصولات وایپر که به‌رغم وجود لوگوی بسیار جذاب گاو خشمگین در برند دوج، این  محصول منحصر‌به‌فرد این کمپانی را از سایر تولیدات آن متمایز می‌سازد. مار آن هم از نوع کبری ‌روی محصولات فورد و آن هم از نوع موستانگ نیز جلوه‌ای ویژه دارد که ‌‌همیشه از قدرت و درندگی بیشتر خودرو حکایت می‌کند. 
اسبی بر‌خاسته ‌‌روی دو پا نیز در لوگوهای فراری و پورشه دیده می‌شوند که ‌از چابکی بسیار و شتاب‌های ویران‌کننده محصولات این دو برند حکایت دارد. البته همانطور که گفتیم در پورشه اشاره‌ای به اسب‌های اشتوتگارت داشته و در فراری اشاره‌ای به سمبل موفقیت و پیروزی در باستان دارد. 
پلنگ درنده جگوار نیز در این رابطه بسیار مشهور است که حتی نام این برند نیز از روی این حیوان نشأت گرفته است. گاوها نیز که نماد بی‌بدیل قدرت هستند در لوگوهایی همچون لامبورگینی و همچنین دوج دیده می‌شود. گفتنی است شیر به پا خاسته پژو را هم نمی‌توان در این رابطه نادیده گرفت که نمادی از قدرت و ابهت محصولات این کمپانی فرانسوی است. نشان اسکانیا نیز از عقابی خشمگین و تاج بر سر نهاده بهره می‌برد که نشان از مظهر بالندگی و قدرت بسیار زیاد است. 
لوگوی کمپانی سیزتا نیز به طور آشکار گویای ملیت ایتالیایی کارخانه است. این لوگو طرحی از یک سر گرگ به نشانه افسانه یتبر است.  البته گفتنی است در میان تیونینگ‌کاران معروف نیز کمپانی Abarth با نشانی بر‌گرفته از عقرب بسیار خودنمایی می‌کند.