صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

«خاطرات سیاسی بهلول» به چاپ پنجم رسید

نشر آرما به تازگی دو کتاب «خاطرات سیاسی بهلول» و «حجاب بی حجاب» را تجدید چاپ کرده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری میزان، نشر آرما به تازگی دو کتاب پر مخاطب خود را تجدید چاپ کرده است. در همین راستا کتاب «خاطرات سیاسی بهلول» به چاپ پنجم رسید. 
در معرفی این کتاب آمده است: 
گوهرشاد به خاک و خون کشیده شد. بهلول زبان به کام نگرفت. برآشفت، توفید و دم و دستگاه رضاخانی را به لرزه انداخت. پیرمرد گنابادی که هیچ کس فکر نمی‌کرد با آن قد و قامت ریز بتواند دستگاه نظامی پهلوی را آشفته کند، پا به دوران دشواری می‌گذاشت. پشت سرش خون بود و پیشِ رویش زندان‌های غریب افغانستان. با همسر باردارش چه کند؟ با تنهایی زندان چه کند؟ با غربت چه کند؟ او صبورتر از آن بود که خرد شود. شرح این صبوری را در خاطراتش روایت کرده است. «خاطرات سیاسی بهلول» روایتی از روزهای سخت و دشوار شیخ محمدتقی بهلول گنابادی است. 
این کتاب در ١٦٨ صفحه  قطع پالتویی با قیمت ٩٥٠٠ تومان منتشر شده است. 
**تنها پشتوانه نظری حجاب در این سال‌ها 
همچنین این نشر کتاب چاپ هشتم کتاب «حجاب بی حجاب» نوشته محمدرضا زائری را منتشر کرده است. 
محمدرضا زائری در بخشی از پیشگفتار کتاب با تأکید بر اهمیت حجاب در اسلام، به جایگاه سیاسی و فرهنگی آن در کشورهای مختلف اشاره کرده و یادآور می‌شود: حجاب، یک التزام فردی و شخصی نیست که بتوان مثل نماز در خلوت و خفا خواند و یا مثل روزه بی نشان و پنهان بدان پرداخت؛ بلکه انتخابی علنی و جدی و آشکار است که معنا و مفهومی گسترده دارد و آثار و تبعات گسترده‌ای نیز بر آن مترتب می‌شود. حساسیت و اهمیت حجاب از جهات مختلف، اقتضا می‌کند که با نگاهی جامع بدان پرداخته شود و چه در مقام پژوهش و چه در مقام آسیب شناسی و سیاست گذاری برای ترویج و تبلیغ از زاویه حیثیت اجتماعی و فرهنگی خاص آن مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد. 
نویسنده در ادامه، مخاطب اصلی کتاب را نه تنها بانوان، که فعالان فرهنگی خوانده و با اظهار تأسف از عدم پرداختن محققان و اندیشمندان به این حکم مهم اسلامی، کتاب «مسئله حجاب» شهید مطهری را تنها سرمایه و پشتوانه نظری موضوع حجاب در طول سالهای اخیر می‌داند و می‌گوید: همه سرمایه فکری و پشتوانه نظری موضوع حجاب در طول سالهای کتاب «مسئله حجاب» شهید مطهری بود و کسی بدین نیندیشید که اولاً چنینی موضوعاتی نیز به تازه سازی و نوآوری مستمر و مداوم و تولید مجدد در قالب‌های گوناگون دارند و ثانیاً آنچه شهید مطهری را از دیگران متمایز می‌کرد تنها توش و توان فکری و عملی او نبود، بلکه شجاعت و جسارت مخلصانه‌ای بود که از واقع بینی او ناشی می‌شد. 
وی تأکید می‌کند: اهمیت و ارزش کار بزرگ استاد علامه شهید مطهری نه تألیف کتاب «مسئله حجاب» بلکه این بود که او برای تأمین هدف الهی خود حاضر بود با مجله «زن روز» مکاتبه کند و برای این مجله مقاله بنویسد- و کسی اگر حتی از ظرایف موضوع مطلع نباشد می‌تواند تصور کند که حتی نام چنین مجله‌ای در زمان طاغوت برای یک شخص مجتهد و روحانی و عالم دینی حوزوی چه حساسیت و معنایی داشته است- و این چیزی است که بعد از انقلاب رخ نداد و ادامه پیدا نکرد... 
کتاب «حجاب بی حجاب» با هشت مقاله به بررسی جنبه‌های اجتماعی و فرهنگی حجاب پرداخته است. 
چاپ هشتم این کتاب در 112 صفحه قطع رقعی با قیمت 5 هزار تومان منتشر شده است. 
برای تهیه این دو کتاب می‌توانید با شماره تلفن 32351709-031 تماس بگیرید و همچنین می‌توانید به صورت آنلاین از سایت چهارسوق به آدرس http://4soooq.ir آن را بخرید.