صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

چگونه می توان با تحمل تهدیدات، در کسب و کار موفق شد؟

اگر از تهدیدات می ­ترسید پس کارآفرین موفق نمی­ توانید باشید.
وقتی می­ خواهید صاحب یک کسب و کار شوید و آن را رشد دهید خواه­ ناخواه با این واقعیت مواجه خواهید شد. بسیاری از کارآفرینان اقرار کردند که تا چه حد استفاده از فرصت­ ها مهم هستند. ولی واقعا منظور از این حرف ­ها چیست؟ 
 1- قدرت تهدیدات:
ابتدا باید درک کنید که چرا تهدیدات اینقدر قدرتمند است. معمولا احساس تهدیدات یکی از علائم مثبت در میان روش­ های کارآفرینی است. در ادامه مثال هایی در این مورد مطرح می ­کنیم:
2- چیزهای جدید را تجربه کنید.
اکثر مردم با تجربه ­ی چیزهای جدید راحت نیستند. فرد وقتی با چیزی آشنایی داشته باشد احساس راحتی می­ کند. ولی اگر بخواهید یک کارآفرین باتجربه باشید باید به دنبال کارهای جدید بروید. باید از رقبای خویش، شرکای بالقوه، و متغیرهایی که می­ توانند بر کار شما تاثیر بگذارند اگاهی داشته باشید. با هر تلاش جدید، یک تجربه کسب خواهید کرد. .
3- ترس را کنار بگذارید.
قبل از کارآفرین شدن یا حتی در حین آن ترس زیادی را تجربه خواهید کرد. ممکن است برخی از پشتوانه­ های مهم مالی یا حتی یک مشتری اصلی را از دست بدهید.  ریسک­ پذیر باشید.
راه اندازی یک کسب و کار، خودش یک ریسک محسوب می­ شود. ولی در طول مدتی که مشغول کسب و کار هستید هم با ریسک ­های کوچک­تری مواجه خواهید شد. ریسک ­پذیری، راحتی و آسایش شما را کاهش می­ دهد ولی به مرور زمان جبران خواهد شد.
4- با افراد جدید ملاقات کنید.
رفتن به مکان­ های جدید یا تعامل با افراد غریبه، روشی آسان برای ملاقات با افراد جدیدی است که خارج از محدوده ­ی اجتماعی فعلی شما قرار دارند.  کسانی که در آغاز راه قرار دارند، از طریق ملاقات با افراد جدید، دیدگاه­ های تازه­ای یاد می­ گیرند. با این کار، توانایی شما برای ارتباط با دیگران هم بهبود می­ یابد. این توانایی، در زمان طراحی یک محصول یا معرفی مختصر یک کسب و کار به دردتان می­ خورد.
5- از قدرت تهدیدات  استفاده کنید.
 سعی کنید تهدیدات را به عنوان یک ابزار انگیزشی در نظر بگیرید. کسانی که به دنبال هیجان هستند، در چیزهایی که باعث نگرانی ما می­ شود به دنبال لذت می­ گردند. سعی کنید طرز فکر شما هم مانند آنها باشد، به خودتان یادآوری کنید که تهدیدات ، نشانه ­ی این است که کارتان را دارید درست انجام می­­ دهید.
6- استراتژی­ های مقابله­ ای کوتاه ­مدت پیدا کنید .
تهدیدات ، تنها یک احساس ذهنی است و به موقع از بین خواهد رفت. اگر این حس در شما خیلی زیاد است برای کنار گذاشتن آن، به استراتژی­ های مقابله­ ای کوتاه­ مدت نیاز دارید. مثلا از تمرینات تنفسی، کششی، تجسم مثبت یا تفکر استفاده کنید.  
7- با همسالان خود ارتباط داشته باشید.
شما تنها کارآفرینی نیستید که با تهدیدات دست و پنجه نرم می­ کند. با افرادی که در کنارتان هستند تعامل برقرار کنید تا بتوانید به آرامش برسید، برای آنها تعریف کنید که چطور توانستید خودتان با موفقیت تهدیدات را به پایان برسانید. با این کار قوی ­تر خواهید شد .
8- افرادی پیدا کنید که شما را به چالش بکشند.
به دنبال افرادی باشید که شما را به چالش بکشند. مربیان، شرکا، کارمندان یا حتی دوستانی را بیابید که می­ خواهند موفقیت شما را ببینند و از اینکه به شما بگویند از راحتی و آسایش دست بردارید هیچ ترسی ندارند.
9- آهسته حرکت کنید .
درآخر سعی نکنید ناگهانی و یک شبه مانند افراد ماجراجو وریسک پذیر رفتار کنید. شما قرار نیست شخصیت خود را تغییر دهید و نمی­ توانید طرز فکر خود را به طور اساسی عوض کنید. به جای این کارها، سعی کنید آهسته قدم بردارید.
 
ترجمه ای  از سایت entrepreneur.com