صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

کاهش ۲۰ درصدی بازدیدکنندگان خارجی «لوور» در سال ۲۰۱۶

مشهورترین گالری‌ها و موزه‌های هنری پاریس از جمله «موزه لوور» و «موزه ورسای» در سال ۲۰۱۶، با کاهش چشمگیر تعداد بازدیدکنندگان خارجی روبه‌رو شدند.
در پی حملات تروریستی در شهر پاریس در سال ۲۰۱۵،‌ تمایل گردشگران خارجی به دیدن گالری‌ها و موزه‌های مشهور پایتخت فرانسه به‌طور نگران‌کننده‌ای کاهش پیدا کرده است.
آمارها نشان می‌دهد تعداد بازدیدکنندگان موزه «لوور» در سال گذشته میلادی با ۲۰ درصد کاهش به پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده است. طی سال ۲۰۱۶ در کل، سه میلیون نفر از موزه «ورسای» دیدن کردند که این به معنای نزول ۱۳ درصدی این رقم است. مرکز «پمپیدو» هم با ۹ درصد کاهش بازدیدکننده خارجی،‌ سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را به خود جذب کرد. البته فرانسوی‌ها اعلام کرده‌اند استقبال گردشگران داخلی، جای خالی گردشگران بین‌المللی را جبران کرده و این آمار در ماه‌های اخیر روبه افزایش است.
 
پاریس هنوز هم تحت تاثیر بمب‌گذاری و حمله مسلحانه تروریستی در روز ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ است که در آن ۱۳۰ نفر جان خود را از دست دادند. در ماه جولای هم یک کامیون با زیر گرفتن ۸۶ نفر از شرکت‌کنندگان در جشن «باسیل» در شهر نیس فرانسه،‌ فاجعه تروریستی دیگری را رقم زد.
حمله تروریستی پاریس
 
علاوه بر این، موزه‌های «لوور» و «ورسای» در ماه ژوئن به علت راه افتادن سیل به مدت پنج روز تعطیل شدند. مدیر مشهورترین موزه فرانسه سال ۲۰۱۶ را «سالی سخت» توصیف کرد و گفت که کاهش تعداد بازدیدکنندگان برای «لوور»، جدا از کاهش درآمد رستوران‌ها و کتاب‌فروشی‌های وابسته، ضرری ۱۰ میلیون یورویی را درپی داشته است.
 
«لوور» در سال ۲۰۱۵ عنوان پربازدیدترین موزه جهان را در دست داشت و قیمت هر بلیت آن برای بزرگسالان ۱۵ یورو بود. طی سال ۲۰۱۶ تعداد گرشگران ژاپنی که از این موزه دیدن کردند ۶۱ درصد تنزل کرد. این رقم درباره بازدیدکنندگان روس ۵۳ درصد، برزیل ۴۷ درصد، ‌چین ۳۱ درصد و آمریکا ۱۸ درصد بود.
 
براساس گزارش‌های منتشرشده، رزرو هتل‌های پاریس در سال گذشته میلادی ۱۰ درصد کاهش داشته است.