صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رییس پلیس راه استان اعلام کرد:

افزایش 56 درصدی توقیف خودروهای متخلف در چهارمحال و بختیاری

رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: طی ۹ ماهه سال جاری 1085 دستگاه خودرو متخلف در محورهای استان توقیف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد افزایش یافته است.
سرهنگ رحمت‌الله نجفی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: طی ۹ ماهه سال جاری ۳۰ هزار و ۱۹۸ فقره برگ جریمه در استان صادر شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش و ۹۵ درصد در میزان مبالغ افزایش یافته است.
وی افزود: تعداد برگ جریمه صادر شده مربوط به تخلفات سرعت 5691 برگ بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش، سبقت با 3946 برگ صادره  ۳۴ درصد افزایش، انحراف به چپ با 3104 برگ صادر شده ۲۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
نجفی گفت: طی ۹ ماهه سال جاری 1085 دستگاه خودرو متخلف در محورهای استان توقیف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: طی ۹ ماهه سال جاری ۹ میلیون و ۷۱۶ هزار و ۸۵۲ فقره تخلفات مربوط به سرعت در جاده‎های استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۲ درصد افزایش یافته است.
نجفی ادامه داد: بیشترین علت تصادفات جاده‌ای مربوط به انحراف چپ با ۲۸ درصد، سرعت غیرمجاز با ۲۷ درصد و خستگی و خواب آلودگی رانندگان 10 درصد بوده است.
وی، جاده‌های شهرکرد به شلمزار، پردنجان به جونقان، فرخشهر به بروجن حدفاصل سفیددشت تا فرادنبه، بلداجی تا جاده گندمان و گردنه‌های چری و شاه منصوری را جاده‌های ارتباطی استان معرفی کرد و گفت: بیشترین تصادفات منجر به فوت در این جاده‌ها رخ داده است.
رییس پلیس راه استان خاطرنشان کرد: طی ۹ ماهه سال جاری ۸۳۱ فقره تصادف در جاده‌های استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه ۱۳ درصد کاهش یافته است.