صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سهم 30 درصدی گردشگری خانوادگی در بازار سفر

به گفته یک راهنمای گردشگری، حدود 30 درصد از بازار سفرهای تفریحی در دنیا به گردشگری خانوادگی اختصاص دارد.
حمیرا محب علی که در نخستین سمینار گردشگری خانوادگی پایدار سخن می گفت، خاطرنشان کرد: «گردشگری خانوادگی بر اساس آمار سال 2012 یکی از مهم ترین بخش های صنعت گردشگری است.»
وی اضافه کرد: «آمارها نشان می دهد سفرهای خانوادگی یک چهارم سفرها را در انگلیس و 30 درصد سفرها را در آمریکا تشکیل می دهد و در کشورهای خانواده محور مانند ایران به طور حتم این آمار بیشتر خواهد بود.»
محب علی همچنین یادآور شد: «گردشگری خانوادگی در دنیا اشکال گوناگونی دارد اما در اینجا تنها خانواده های با حداقل یک فرزند مد نظر ما هستند؛ خانواده هایی که باید بر توانمندسازی آنها در سفر تمرکز کرد؛ با این تاکید که این توانمندسازی ارتقای اقتصادی نیست بلکه مهارت استفاده درست از همان حداقل امکاناتی است که ممکن است یک خانواده برای سفر و گردشگری در اختیار داشته باشد.»
این فعال گردشگری هدف نهایی از پرداختن به گردشگری خانوادگی را آگاه سازی کودکان و آموزش غیرمستقیم آنان برای آشنایی با پدیده هایی دانست که درک آنها نه تنها هیچ منافاتی با سن و سال کودک ندارد بلکه کمک خواهد کرد تا کودک به فهم بهتری از محیط اطرافش دست یابد.