صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار شهرستان فامنین؛

۴۸ درصد از شهرستان فامنین در محدوده بازآفرینی

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری از تشکیل جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار شهرستان فامنین به ریاست فرماندار فامنین در محل شهرداری فامنین خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، محمدرضا قرائی اظهار کرد: در این جلسه فرماندار، روسای ادارات و دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی شهرستان، شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی استان همدان و دیگر مسئولین شهرستانی حضور داشتند.
قرائی گفت: در جلسه مذکور محدوده‌های هدف احیاء، نوسازی و بهسازی و بازآفرینی شهر فامنین در پنج گونه‌بندی شامل بافت تاریخی شهرها، پهنه‌های نابسامان میانی شهرها، پهنه‌های شهری با پیشینه روستایی، پهنه سکونت‌گاه‌های غیررسمی و پهنه‌های کاربری‌های ناهمگون دسته‌بندی شد که به عنوان «محدوده‌های هدف بازآفرینی» از آن نام برده می‌شود که این امر با همکاری شهرداری فامنین و اداره کل راه و شهرسازی استان همدان و شهرستان فامنین در طول مدت بیش از نه ماه تهیه شده و ارائه شد.
وی بیان کرد: در ادامه جلسه پس از بحث و بررسی پهنه‌ها و محلات مختلف شهر و محدوده‌های هدف بازآفرینی شهر فامنین به مساحت ۱۵۳.۸ هکتار که ۲۸.۹ درصد محدوده شهر فامنین را در بر می‌گیرد به تصویب رسید و مقرر شد جهت تصویب در دستور کار ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان همدان قرار گیرد.
وی افزود: با توجه به اینکه محدوده شهر فامنین ۵۳۲ هکتار است و با کاهش فضاهای خالی، محدوده خالص شهر فامنین ۳۲۰ هکتار می‌شود که ۴۸ درصد محدوده شهر فامنین محدوده‌های هدف بازآفرینی شهر فامنین است که با مشکل مواجه هستند و اینکه حداقل ۵۰ درصد اعتبارات کلیه دستگاه‌های اداری به منظور هزینه در این محدوده‌های بازآفرینی برنامه‌ریزی و اقدام لازم صورت پذیرد.
در پایان مقرر شد به منظور توجه به سیاست خرد بازآفرینی و حفظ محلات با ارزش، برای محلات بازار و محله مسجد جامع، باغ نظر، مسجد اعظم، حسینیه الزهراء طرح احیاء، بهسازی و بازآفرین تهیه و اجرا شود.