صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نیسان و بی‌ام‌دبلیو از کورتانا به عنوان دستیار صوتی خودروهای خود استفاده می‌کنند!

چند روز پس از این که خبر همکاری نیسان و مایکروسافت اعلام شد، این خودروساز بزرگ از نقشه‌اش برای یک‌پارچه سازی دستیار صوتی مایکروسافت، کورتانا، با برخی از خودروهای خود گفت.
در حال حاضر نیسان و مایکروسافت به طور جدی بر روی پلتفرم خودروهای متصل کار می‌کنند که از Azure، کورتانا و آفیس ۳۶۵ بهره می‌برند. از این پس کورتانا عملکرد خود را با توجه به سلیقه و اولویت‌های راننده و سرنشینان خودرو تنظیم می‌کند.
 
همچنین از کورتانا برای یافتن و پیشنهاد راه‌های میان‌بر به مقصد، تقویم بهبودیافته و حتی دانلود نقشه‌های جدید استفاده می‌شود و حتی در یکی از تیزرهای ویدیویی، کورتانا از راننده می‌پرسد که آیا می‌تواند خودرو را به صورت خودکار پارک کند!
 
اما خودروساز محبوب دیگر، یعنی BMW هم نقشه‌ راهی مشابه نیسان دارد تا از کورتانا به عنوان دستیار صوتی استفاده کند و در پلتفرم خودروهای متصل با مایکروسافت همکاری کند. همچنین این خودروساز آلمانی قصد دارد تا با استفاده از یک نمایشگر بر روی داشبورد، به رانندگان امکان دسترسی به کورتانا و قابلیت‌های آن را بدهد، مانند دسترسی به رویدادها، لیست وظایف، یادآورها، اخبار و سایر امکاناتی که کورتانا برای خودروها ارائه می‌کند.
 
با توسعه همکاری با بزرگان صنعت خودروسازی، مایکروسافت اعلام کرده که در سال جاری میلادی پیش نمایشی از پلتفرم خودروهای متصل خود ارایه می‌کند. در حال حاضر ردموندی‌ها در حال توسعه سرویس‌های ابری هستند تا به سازندگان امکان ساخت اتومبیل‌های خودران، پشتیبانی و حفاظت از خودروها، مسیریابی و استفاده از امکانات کورتانا را بدهند.
 
پگی جانسن، مدیر توسعه تجارت مایکروسافت اعلام کرده است:
مایکروسافت قصد ندارد خودش وارد تولید خودروهای متصل شود، در عوض به خودروسازان کمک می‌کند تا پلتفرم خودروهای متصل را متناسب با برندشان، با اتومبیل‌ها یکپارچه کنند.
در حال حاضر مایکروسافت دستیار صوتی محبوب خود را به لوازم خانگی مانند یخچال، توستر و ترموستات‌ها آورده تا به عنوان دستیار صوتی در دنیای اینترنت اشیا هم حضور داشته باشد و حال نوبت به قلمرو خودروهای هوشمند و متصل رسیده که در آینده‌ای نه چندان دور جایگزین خودروهای امروزی خواهند بود.