صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

فرودگاه های ایران به دو فروند هواپیمای فلایت چک نیاز دارند

به گفته معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران فرودگاه ها به دو فروند هواپیمای فلایت چک نیاز دارند.
به گزارش کسب و کار به نقل از کن نیوز, «سعید اکبری» معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت:
ایران یکی از ایمن‌ترین آسمان‌های منطقه را دارد و سرویس‌های ناوبری استفاده شده در سطح کشور، از بهترین سرویس‌های جهانی هستند و همین موضوع موجب شده است تا شرکت‌های هواپیمایی معتبر دنیا درخواست استفاده از فضای ایران را داشته باشند.
اکبری ادامه داد که درحال انجام پروژه اصلاح ساختار فضای کشور و حذف نقاط بحرانی (تبادل) هستیم زیرا غرب آسیا یکی از مناطق پرترافیک هوایی است و ایران می تواند از این پتانسیل به خوبی استفاده کند.
معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت که در تلاش هستیم تا با اصلاح راه‌های هوایی و کاهش نقاط بحرانی، مدیریت ترافیک هوایی کشور از این ظرفیت به بهترین شکل بهره ببریم.
سعید اکبری بیان کرد که اگرچه در اردیبهشت یک فروند هواپیمای فلایت چک را برای انجام کالیبراسیون دستگاه‌های کمک ناوبری کشور بکار گرفتیم اما با توجه به گسترش دستگاه‌های کمک ناوبری، نیازمند هواپیماهای دوم و سوم هستیم.
فلایت چکهواپیمایی فلایت چک، هواپیمایی است که به طور مداوم بین تمام فرودگاه‌های فعال در کشور پرواز کند و شرایط آنها را برای ایمنی و مراقبت از پرواز تایید کند. موضوعی که می‌تواند چه از نظر اقتصادی و چه از نظر نظامی و امنیتی برای کشور به شدت مهم و اساسی باشد.
این هواپیما وظیفه سرک‌کشی به کلیه فرودگاه‌های کشور را دارد تا با پرواز در ارتفاع‌های مختلف، نقاط و نشان‌های جغرافیایی، اطلاعات پرواز، تجهیزات ناوبری و کمک‌ناوبری را به طور دقیق بررسی کرده و وضعیت فرودگاه را مشخص کند.