صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد؛

ورود 50 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسی تهران تا پایان سال جاری

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در حال مطالعه برای استفاده از ظرفیت خطوط LRT در تهران هستیم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا،مازیار حسینی در مراسم ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان اتوبوسی منطقه 16 در جمع خبرنگاران گفت: امروز 24 دستگاه اتوبوس تک کابین به ظرفیت حمل و نقل اتوبوسی منطقه 16 اضافه شد.
وی با بیان اینکه دو خط پایانه جوادیه و فیاض‌بخش و پایانه ابریشم – فیاض‌بخش راه‌اندازی شده است ادامه داد: اتوبوس‌های مذکور دارای استاندارد یورو4 و ساخت داخل هستند.
حسینی خاطرنشان کرد: ازاین پس هربار که توسعه خطوط اتوبوسی را داشته باشیم درصدی از آن را به جنوب شهر تهران اختصاص خواهیم داد.
معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه سعی می‌کنیم از تولید داخلی حمایت کنیم تصریح کرد: این حمایت باید دوسویه بوده و خودروسازان به لحاظ کیفیت، قیمت و استانداردها به روز باشند.
وی از ورود پنجاه دستگاه اتوبوس تا پایان امسال به مدار ناوگان اتوبوسرانی تهران خبر داد و گفت: طبق دستور شهردار تهران درباره ورود سه هزار دستگاه اتوبوس دیگر به مدار فکر می‌کنیم.
حسینی با اشاره به اینکه پیش‌قرارداد خرید هزار دستگاه اتوبوس را امضا کرده‌ایم عنوان کرد: 500 دستگاه گازسوز و 500 دستگاه دیگر دیزلی هستند. همچنین بحث حمل و نقل عمومی با مترو و اتوبوس در دستور کار قرار دارد زیرا تنها راه آلودگی هوا توسعه حمل و نقل عمومی است.
این مقام مسئول در شهرداری با اشاره به اینکه روش جدید خرید خدمت را در اتوبوسرانی پیگیری می کنیم گفت: بر این اساس به پیمانکار براساس پیمایش اتوبوس پول پرداخت می‌شود و به این ترتیب هم سود برای شرکت‌های خصوصی  به دنبال دارد و هم ما نیاز به سرمایه‌گذاری سنگین اولیه نداریم.
وی با اشاره به اینکه تهران در حال حاضر به حداقل 10 هزار اتوبوس نیاز دارد گفت: در حال حاضر 7هزار اتوبوس در تهران وجود دارد که شش هزار و 300 دستگاه آن در حال فعالیت هستند و مابقی در تعمیرگاه حضور دارند.
حسینی خاطرنشان کرد: 22 تا 23 درصد جابجایی مسافران براساس طرح جامع ترافیک شهر تهران برعهده اتوبوسرانی است.
معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران درباره جانمایی ایستگاه های اتوبوس عنوان کرد: در بعضی نقاط نیاز به ایستگاه سرپوشیده اتوبوس نداریم و تنها علامت‌گذاری محل با تابلو و خط کشی کافی است.  همچنین در خصوص مناسب‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس در شرکت واحد اتوبوسرانی اقداماتی انجام شده است که نصب تابلوی بریل در ایستگاه‌های اتوبوس و مناسب‌سازی برای ویلچرسواران در دستور کار قرار گرفته است.
وی از برقی شدن حمل و نقل عمومی منطقه تاریخی تهران طی لایحه ای در افق 1404 خبر داد و گفت: براساس این لایحه قرار است منطقه 12 تهران دارای خطوط LRT موتور برقی، اتوبوس برقی و تاکسی هیبریدی شود.
حسینی ادامه داد: اولین خط LRT در رینگ تاریخی گردشگری تهران راه‌اندازی خواهد شد و امیدواریم این اقدام با روش BOT انجام شود.
معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری با اشاره به خط 7 BRT اظهار کرد: این خط روزانه 250 تا 300 هزار مسافر را جابجا می کند که به عبارت دیگر 10 تا 15 هزار نفر به صورت ساعتی توسط این خط جابجا می‌شوند که این موضوع باعث فشار مضاعف بر خطوط BRT است و با توجه به حجم جابجایی مسافر این کار باید توسط مد حمل و نقلی LRT انجام شود.
وی در پایان با بیان اینکه در حال مطالعه برای استفاده از ظرفیت LRT در خطوط پر تقاضا هستیم گفت: باید در سامانه حمل و نقل ریلی از مد حمل و نقلی سنگین‌تری همچون LRT استفاده شود.