صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

بهترین های نمایشگاه پاریس :

فراری لافراری آپرتا

از جمله ابراتومبیل هایی که فراری به مناسبت هفتاد سالگی خود در نمایشگاه پاریس به همراه آورده بود نسخه کانورتیبل لافراری است...
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  اخبار خودرو ، از جمله ابر اتومبیل هایی که فراری به مناسبت هفتاد سالگی خود در نمایشگاه پاریس به همراه آورده بود نسخه کانورتیبل لافراری است.
این خودرو که لافراری آپرتا نامیده می‌شود از موتوری با قدرت ۹۵۰ اسب بخار سود برده و با شتاب صفر تا صد کمتر از ۳ ثانیه سریع ترین اتومبیل بدون سقفی است که خودروساز مارانلو تابحال تولیده کرده است.
تغذیه این اتومبیل به عهده یک موتور ۶٫۳ لیتری V12 تنفس طبیعی می‌باشد که ۷۸۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. اما در کنار آن یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۶۱ اسب بخار نیز قرار دارد که از فناوری های مسابقات فرمول یک بهره می‌برد.
قدرت تولید شده از طریق یک گیربکس دوکلاچه هفت سرعته به چرخ های عقب منتقل می‌شود.
تفاوت آپرتا با لافراری معمولی فقط در بریدن و برداشتن سقف آن نیست. سازه این کانورتیبل به طور کامل از فیبرکربن ساخته شده تا این اطمینان بدست آید که با برداشتن سقف تغییری در استحکام خودرو به وجود نمی‌آید.
آئرودینامیک آن نیز به گونه ای تغییر کرده که در صورت رانندگی بدون سقف و با شیشه های کناری بالا تفاوتی با گونه کوپه نداشته باشد. از جمله این تغییرات بکارگیری ورودی های هوای بزرگتر در جلوپنجره بوده تا هوا به جای عبور از روی کاپوت از این ورودی ها و از زیر بدنه عبور کند.
از لافراری آپرتا فقط ۲۰۹ دستگاه تولید شده که ۲۰۰ دستگاه آن به فروش رفته و ۹ دستگاه دیگر برای استفاده تبلیغاتی در مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس فراری در سال آینده بکار خواهد رفت.