صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سریع‌ترین فولکس واگن بیتل جهان

سریع‌ترین بیتل جهان با سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت

فولکس واگن‌های بیتل با عناوین مختلفی شناخته می‌شوند، اما عنوان "سریع" قطعا جزو آن‌ها نیست. اما این بیتل جدید که با نام بیتل LSR شناخته می‌شود می خواهد با شکستن رکورد سرعت، این ذهنیت را از بین ببرد.

به گزارش کسب و کار به نقل از زومیت؛ فولکس واگن‌های بیتل با عناوین مختلفی شناخته می‌شوند، اما عنوان "سریع" قطعا جزو آن‌ها نیست. اما این بیتل جدید که با نام بیتل LSR شناخته می‌شود می خواهد با شکستن رکورد سرعت، این ذهنیت را از بین ببرد. این بیتل در Bonneville Speed Week امسال موفق شد به رکورد سرعت ۲۰۵.۱۲۲ مایل بر ساعت معادل ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت را از خود بر جای بگذارد.

فولکس واگن بیتل LSR مجهز به یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو است که از مدل ۲۰۱۴ بیتل توربو R-Line به عاریت گرفته شده است. این پیشرانه توسط شرکت THR Manufacturing مورد بهینه سازی قرار گرفته و قدرت آن از ۲۱۰ اسب بخار نمونه‌ی استاندارد به ۵۴۳ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. گشتاور این پیشرانه نیز معادل ۵۷۰ نیوتون متر است. به گفته‌ی رسانه‌ی فولکس واگن، THR اقدام به نصب توربوشارژرها، دسته شاتون‌، میل سوپاپ، پیستون‌های جدید در این پیشرانه کرده است تا بتواند این قدرت عظیم را از این پیشرانه بیرون بکشد. ارتفاع این خودرو نیز با استفاده از فنرهای کوتاه‌تر کاهش یافته و رینگ چرخ‌های ایروداینامیک‌تری روی آن نصب شده است. یک اسپویلر بزرگ نیز در بخش جلوی خودرو نصب شده است تا از بلند شدن جلوی خودرو در سرعت‌های بالا جلوگیری کند. همچنین از یک دیفرانسیل لغزش محدود (LSD) در این خودرو استفاده شده است تا بتواند به بهترین نحو نیروی چرخ‌ها را به سطح نمکی مسیر انتقال دهد. در داخل کابین، تمامی ادوات جدا شده و خودرو برای مسابقه آماده شده است و تمامی تجهیزات ایمنی خودروهای مسابقه ای روی خودرو نصب شده اند. یک چتر ترمز نیز در بخش انتهایی خودرو تعبیه شده است تا پس از رسیدن به حداکثر سرعت بتواند به کاهش سرعت بهتر خودرو کمک کند. 

پرستون لرنر که کمک ویرایشگر نشریه‌ی Automobile است برای شکستن رکورد سرعت در پشت فرمان این بیتل قرار گرفت. در یک مورد لرنر به فولکس واگن اعلام کرد که توانسته به سرعت ۳۳۴ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

برای مدت زمان طولانی، عنوان سریع‌ترین بیتل جهان در اختیار یک بیتل مدل ۱۹۵۵ بود که توانسته بود در سال ۱۹۸۸ رکورد سرعت ۲۸۱ کیلومتر بر ساعت را از خود بر جای گذارد. اما حالا یک بیتل جدید برای شکست دادن به میدان آمده است.