مدیر اجرایی پروژه ملی موتور جستجوگر پارسیجو گفت: در هیچ کجای دنیا، جویشگر بومی با هدف جایگزینی با گوگل و یاهو، راهاندازی نمیشود.
به گزارش روابط عمومی پروژه ملی موتور جستجوگر بومی پارسیجو، امیرعلی خیراندیش، با بیان این مطلب اظهار داشت: با مطرحشدن پروژه جستجوگر ملی، بسیاری تصور میکنند که این جویشگر قرار است جای گوگل و یاهو را بگیرد به همین خاطر بهطور مداوم پارسیجو با این موتورهای جستجوگر مقایسه میشود درحالی که هدف ما پاسخگویی به نیازهای بالقوه کاربران در اینترنت است. وی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا، جویشگر بومی با هدف پر کردن جای گوگل و یاهو راهاندازی نمیشود، افزود: قرار نیست پارسیجو، جای گوگل را در ایران بگیرد چراکه پارسیجو و گوگل دو هدف مختلف را دنبال میکنند و درواقع کارکرد این دو با یکدیگر متفاوت است. وی با اشاره به اینکه موتورهای جستجوی بومی در کشورهای مختلف دنیا، محبوبیت فراوانی در سطح جامعه دارند، گفت: این تجربه در کشورهای کرهجنوبی، چین، روسیه، جمهوری چک و ویتنام با موفقیت همراه بوده و روزبهروز با استقبال گستردهتری از سوی مردم روبهرو میشود. مدیر اجرایی پروژه ملی موتور جستجوگر پارسیجو خاطرنشان کرد: نقطه قوت موتورهای جویشگرهای بومی پاسخ دادن به جستجوهای تراکنشی در قالب سرویسهای خاص است درحالی که استفاده کنونی کاربران از گوگل و یاهو جنبه دریافت اطلاعات و پیدا کردن سایتهای مختلف را دارد.