صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

علی مرادخانی:

مدیران برای تقدیر از پیشکسوتان تلاش کنند

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مدیران باید برای تقدیر از فعالان و پیشکسوتان عرصه هنری تلاش جدی داشته باشند.
علی مرادخانی در نخستین همایش هنر و فضیلت نکوداشت هنرمند فرهیخته استاد علی تفضلیان در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری شهید سید مرتضی آوینی قم، اظهار کرد: باید قدردان تلاش‌ها و خدمت‌های افرادی باشیم که عمر با برکت خود را صرف اعتلای هنر ایران کرده‌اند. این شخصیت‌های ارزشمند هنری توانسته‌اند با فعالیت‌ها، خدمات و زحمات خود، اثرگذاری بسیاری در جامعه داشته باشند.
او با بیان این‌که علی تفضلیان از بزرگان هنر تئاتر نظام اسلامی است، ادامه داد: این شخصیت هنری قبل از انقلاب اسلامی با وجود محدودیت‌ها برای اقشار مختلف مردم به‌خوبی درخشید.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت رتبه‌های برتر جشنواره‌های هنری را یکی از ویژگی‌های استاد تفضلیان دانست و بیان کرد: این آموزگار شخصیت‌های بسیاری را در عرصه تئاتر تربیت کرده است که اکنون این افراد نقش‌های تأثیرگذاری را در این عرصه ایفا می‌کنند.
وی با اشاره به ویژگی‌های استاد تفضلیان، گفت: او بدون هیچ چشمداشتی هنر خود را در اختیار هنرمندان و جوانان علاقه‌مند به هنر قرار داده و در حوزه هنر به کارهای زیرساختی، آموزشی و به ثمررساندن جوانان اهتمام ویژه‌ای داشته است.
مرادخانی ادامه داد: استاد علی تفضلیان فعالیت‌های هنری خود را از مراسم تعزیه‌خوانی شروع کرد. او از آغاز فعالیت خود استعدادهای بسیاری داشت و توانست این استعدادها را به شیوه مطلوب برای همه به‌نمایش بگذارد.
او با بیان این‌که استان قم باید از حضور علی تفضلیان در این استان به شیوه مطلوبی استفاده کند، اظهار کرد: تقدیر از زحمات این شخصیت و برگزاری این همایش، اقدام شایسته و قابل تقدیری است.
استاد علی تفضلیان از پیشکسوتان هنر تئاتر استان قم و ایران در سال 1329 در قم متولد و مدرک کارشناسی مدیریت خود را از مدرسه عالی قضایی دانشگاه تهران گرفت. او کارگردان برگزیده جشنواره تئاتر فجر برای نمایش «آنجا که دلم سوخت» است که در کارنامه هنری خود به‌عنوان کارگردان، نمایشنامه‌نویس و بازیگر، نمایش‌هایی را مانند مسلم ابن عقیل، یاد ایام، ضحاک ماردوش، آزمایشگاه مرکزی و عشق به میهن ثبت کرده است.