صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نخستین جلسه کارگروه توسعه صادرات :

مذاکره با هیات تجاری آستراخان روسیه برای فروش‌کالاهای ایرانی

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران خبر داده است که مذاکرات خوبی با هیات تجاری آستراخان روسیه در زمینه جذب بازار فروش کالاهای ایرانی انجام گرفته و گفته است: لازمه فعال شدن بخش صادرات، مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی است.

سیاوش رضوانی در نخستین جلسه کارگروه توسعه صادرات گفت: بازار مناسبی در کشورهای حاشیه دریای خزر برای کالاهای ایرانی وجود دارد و خوشبختانه مذاکرات خوبی اخیرا با هیات تجاری آستراخان روسیه در این زمینه صورت گرفته است .
وی افزود: با توجه به پتانسیل بالای استان مازندران برای صادرات محصولات کشاورزی باید از امکانات موجود در بندر نوشهر برای تقویت صادرات استفاده کرد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران با بیان اینکه لازمه فعال شدن بخش صادرات مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی است گفت : از هیچگونه حمایتی از صادر کنندگان کالا در بندر نوشهر فروگذار نخواهیم کرد.
رضوانی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص احداث راه دسترسی بندر نوشهر خاطر نشان کرد: به صورت جدی پیگیری این پروژه مهم برای رونق هرچه بیشتر فعالیت های این بندر هستیم .
به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر تعدادی فعالان عرصه تجارت و کشتیرانی با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست هم اندیشی،خواستار رسیدگی به درخواست ها و پیشنهادهایی مانند لزوم ایجاد محوطه و انبار اختصاصی برای صادرات، ارائه مشوق های لازم برای ایجاد انگیزه در صادر کنندگان، لزوم اعمال تخفیفات ویژه در هزینه های انبارداری و تخلیه و بارگیری کالا در بندر، افزایش سهم بندر در امر صادرات، لزوم هماهنگی هرچه بیشتر بین صاحبان کالا و مسئولان بندر و گمرک، عدم تبعیض بین صاحبان کالا، رفع مشکل طولانی شدن پاسخ استعلام ها از دستگاه های ذیربط برای تسریع در تخلیه کالا از کشتی ها و ... شدند .
پیرو مصوبات اتاق فکر اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران،اولین کارگروه توسعه صادرات با حضور مسئولان اداره کل و تعدادی از صاحبان کالا و نمایندگان شرکت های کشتیرانی فعال در دریای خزر به منظور هم اندیشی در زمینه افزایش حجم عملیاتی منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در امر صادرات در فضایی دوستانه و آزاد برگزار شد و مسایل و مشکلات شرکت های بخش خصوصی فعال در امور بندری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.